Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Artikelen per label

  • Vera Peerdeman over goede doelen en grote gevers

    1 juni 2015

    In de afgelopen tien jaar heeft het werven van grote giften steeds meer aandacht gekregen van fondsenwervers in Nederland. En dat is niet gek, want het potentieel liegt er niet om. Als je de collega’s in Angelsaksische landen mag geloven kun je met een goed doordacht grotegiftenprogramma een flink rendement behalen en je inkomsten aanzienlijk vergroten. Wij zijn benieuwd of het nog steeds reëel is om deze resultaten ook in Nederland te verwachten. Daarom vroegen we specialist Vera Peerdeman, oprichter van bureau Nassau, naar haar visie.

    Lees meer over "Vera Peerdeman over goede doelen en grote gevers"
  • Onlinewerving heeft de toekomst

    1 juni 2015

    Over de onlineontwikkelingen in de achter ons liggende jaren organiseerden we een rondetafelgesprek met David Verschoor, Marc Schoutens en Ewald Verhoog en gespreksleider Walter van Kaam: “We kijken naar de geschiedenis, de ontwikkeling en de toekomst van onlinewerving. In 1995 was een fondsenwerver in Nederland al blij als hij over e-mail beschikte, want het grootste deel had dat nog niet. We zijn in twintig jaar in een heel andere wereld terechtgekomen.’’

    Lees meer over "Onlinewerving heeft de toekomst"
  • De wereld achter de kledingcontainers

    1 juni 2015

    Vroeger in zakken aan de straat, de laatste jaren steeds meer in grote containers. In Nederland wordt al zo’n veertig jaar kleding ingezameld voor ‘het goede doel’. Een beproefde methode die wellicht passé lijkt, maar waar nog steeds aan te verdienen valt, al is het er met de jaren niet makkelijker op geworden. 

    Lees meer over "De wereld achter de kledingcontainers"
  • Er is geven na de dood

    1 juni 2015

    In de jaren negentig was het absoluute 'not done': mensen benaderen voor hun nalatenschap. Ik kwam in die jaren tijdens een brainstorm met de kreet ‘er is geven na de dood’, als pay-off voor een campagne. Maar dat kon absoluut niet, volgens de collega’s.

    Lees meer over "Er is geven na de dood"
  • Loyaliteit is nodig voor het opbouwen van een duurzame relatie

    1 juni 2015

    In dit artikel kijken we niet zozeer naar de invulling van een loyaliteitsprogramma, maar naar de wijze waarop je loyaliteit kunt meten. Waar moet je rekening mee houden, waar moet je naar kijken en welke factoren zijn er?

    Lees meer over "Loyaliteit is nodig voor het opbouwen van een duurzame relatie"
  • Fondsenwerving is veel complexer dan vroeger

    1 juni 2015

    Veel van de ontwikkelingen die in Nederland de afgelopen jaren speelden, zijn ook in België aan de orde. We lichten er enkele opvallende aspecten uit.

    Lees meer over "Fondsenwerving is veel complexer dan vroeger"
  • Cultuursector: de grote organisaties zijn niet altijd de beste fondsenwervers

    3 mei 2015

    David Dixon ontwikkelde een benchmark voor fondsenwerving in de culturele sector die rekening houdt met de forse verschillen die er tussen organisaties zijn. Een vergelijking van de prestaties toont aan dat deze de afgelopen jaren sectorbreed verbeterd zijn en dat kleine organisaties ook hele goede fondsenwervers kunnen zijn.

    Lees meer over "Cultuursector: de grote organisaties zijn niet altijd de beste fondsenwervers"
  • National Fundraising Convention: grootste fondsenwerving event van Europa

    1 februari 2015

    Jezelf helemaal onderdompelen in fondsenwerving, leren van praktijkgerichte workshops en inspiratiesessies én netwerken met meer dan 2500 fondsenwervers; dat is de National Fundraising Convention.

    Lees meer over "National Fundraising Convention: grootste fondsenwerving event van Europa"
  • Steeds meer op de markt voor social network fundraising

    1 februari 2015

    De ontwikkeling van tools voor social network fundraising is in volle gang. Telkens als we weer iets nieuws op het spoor komen, schrijven we erover.

    Lees meer over "Steeds meer op de markt voor social network fundraising"
  • Online geven groeit

    1 februari 2015

    Online geven groeit in een gestaag tempo door. Vooral jongere en hoger welstandigen doen grotere donaties, dan de traditionele directmaildonoren. Je zou dit als de voorhoede kunnen zien van nieuwe generaties onlinegevers.

    Lees meer over "Online geven groeit"
Close