Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per label
-
Kleur bekennen: oranje boven!
Bent u weer een beetje bijgekomen van de sportzomer? Of misschien moet ik zeggen: ‘oranjekoorts’. Er is geen land ter wereld dat zich zo sterk vereenzelvigt met een kleur als Nederland. Nu wordt er vaak gedacht dat onze collectieve liefde voor oranje bestaat sinds de tijd van Willem van Oranje. Dat is een misverstand.
-
Fondsenwerving is een vak
Fondsenwerving is onlosmakelijk onderdeel van organisaties en initiatieven die zich richten op impact. Sinds 1993 pleit ik ervoor dat organisaties investeren in kennis over dit vakgebied én om kennis te delen. Het Vakblad speelt daar al 23 jaar een belangrijke rol in. Met interviews, analyses, opiniestukken en nieuws. Dat is iets om trots op te zijn. En bovenal dankbaar, voor het vele werk van Jaap en Chris Zeekant.
-
Een persoonlijk bericht van hoofdredacteur a.i. Chris Zeekant
Er is een verandering aanstaande bij Vakblad fondsenwerving. Daarom voor deze ene keer alvast het editorial uit het aanstaande nummer (dat 21 september bezorgd wordt). Een boodschap van onze hoofdredacteur a.i. Chris Zeekant:
-
‘Digitaal volwassen’ organisaties kijken zelfverzekerder naar de periode post-Covid-19
Welke rol speelde technologie in de manier waarop non-profit organisaties wereldwijd met de COVID-19 pandemie zijn omgegaan? Hoe overwonnen zij nieuwe uitdagingen en pakken ze nieuwe mogelijkheden aan? CRM-leverancier voor non-profits Salesforce vroeg het, in samenwerking met het Urban Institute, aan ruim 850 non-profits in zes landen, waaronder Nederland. Het resultaat is een whitepaper (hier te downloaden) vol nieuwe inzichten in de digitale volwassenheid van de sector, en hoe die digitale volwassenheid van invloed is op het succes en de financiële prestaties van goede doelen.
-
Opinie: Is simpelweg goed doen, goed genoeg?
Als ik de afgelopen jaren íets geleerd heb, dan is het wel dat er vrijwel altijd een persoonlijke aanleiding is voor een grote gift. Zo sprak ik jaren geleden met grote gevers van KWF Kankerbestrijding. Veel van hen hadden zelf kanker, óf in hun directe omgeving iemand aan kanker verloren. Ook herinner ik mij een grote gever van de Vogelbescherming. Tijdens ons gesprek stond een verrekijker op tafel en mevrouw hield haar tuin nauwlettend in de gaten. Als er een vogel verscheen, wilde ze even kijken. Het geld volgt dus vaak het hart, is mijn ervaring.
-
Filantropie-nieuws over de grens: juli 2021
Het Vakblad fondsenwerving richt voor een nieuwe webrubriek de pijlen op het buitenland. Want ook buiten de grenzen bestaat er natuurlijk een bruisende goededoelenwereld, waar van alles gebeurt dat het vermelden waard is. De internationale round-up van juli 2021:
-
Data Inside tweede kwartaal 2021: groei iets afgezwakt
Dit jaar publiceert Vf in samenwerking met Data Inside ieder kwartaal een monitor op basis van de giftdata van ondertussen 1,9 miljoen particuliere donateurs. Dit is de tweede update van deze kwartaalmonitor. De eerste update (mei 2021) is hier te lezen.
-
legacygiving.eu: een inspiratie-platform om werving van nalatenschappen verder te ontwikkelen
Nalatenschappenwerving zit al ruim een decennium in de lift en is een volwaardig vakgebied geworden binnen de fondsenwerving. Ook de opbrengst uit nalatenschappen in de Nederlandse markt laat al jaren een zeer stabiele groei zien. Maar er valt ook nog veel te winnen en vooral veel kennis te delen, zeker op Europees niveau. Dat dachten nalatenschappenwervers Elly Lont (Greenpeace) en Lena Vizy (Amnesty International) ook. Zij lanceerden begin juni hun kennisdelingsplatform legacygiving.eu en krijgen daar vanuit de hele wereld reactie op, vertelt Elly.
-
Beantwoording vragen webinar Wbtr (20 mei 2021)
Tijdens het webinar over de nieuwe Wbtr zijn maar liefst 43 vragen gesteld. Inmiddels heeft HVK Stevens alle vragen kunnen beantwoorden. Je kunt hier de vragen en antwoorden teruglezen (alleen voor leden).
-
Milou de Ruig (Plastic Soup Foundation) over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: de ambitieuze starter Milou de Ruig, fondsenwerver bij Plastic Soup Foundation. 'Door samen te werken met bedrijven kunnen we elkaar versterken.'
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 23
- 24
- 25
- ...
- 109
- Volgende pagina