Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per label
-
Kleur bekennen: zal groen de wereld van de ondergang redden?
Dat McDonalds onze harten veroverde met een rood en geel logo is geen toeval. Uit onderzoek blijkt dat je nergens zo blij van wordt als van geel (‘Happy…’) en nergens zoveel honger van krijgt als van rood (‘…Meal’). Daar komt bij dat je het kleurrijke logo onmogelijk kunt negeren in het straatbeeld of langs de snelweg. Tata-ta-ta-taaaa!
-
Filantropie-nieuws over de grens: september 2021
Het Vakblad fondsenwerving richt de pijlen voor de webrubriek 'Filantropie-nieuws over de grens' op het buitenland. Want ook buiten de grenzen bestaat er natuurlijk een bruisende goededoelenwereld, waar van alles gebeurt dat het vermelden waard is. De internationale round-up van september 2021:
-
Jolan van den Broek (Rutgers/Dance4Life) over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: de ervaren manager communicatie en fondsenwerving Jolan van den Broek met een indrukwekkende carrière, sinds april Manager Communicatie en Fondsenwerving bij Rutgers en Dance4Life. 'Authentieke fondsenwerving is mijn stokpaardje geworden.'
-
Vijf creatieve wervingsstrategieën van ‘trailblazers’ uit de non-profitsector
Fondsenwervers moeten van alle markten thuis zijn in een wereld die constant verandert. De werving van bijdragen van particulieren, bedrijven en vermogensfondsen wordt beïnvloed door allerlei interne en externe factoren. Een werver dient te allen tijde op de hoogte te zijn van wat er allemaal gebeurt en – nog belangrijker – zich bewust te zijn van de manieren waarop zij moeten reageren. Dat is een flinke, maar cruciale klus. Het whitepaper ‘Creatieve en inspirerende strategieën voor fondsenwerving van trailblazers uit de non-profitsector’ (hier te downloaden) van CRM-leverancier voor goede doelen Salesforce bevat innovatieve en informatieve casestudies van organisaties die zich met succes vernieuwen en verbeteren.
-
Covidrecessie
Op 27 februari 2020 diende het eerste coronageval zich in Nederland aan. Op 14 oktober van dat jaar kwamen we in een (volgens sommigen intelligente) lockdown.
-
Ja zeggen maar nee doen; hoe krijg je mensen wél in beweging?
Dagelijks proberen wij onze doelgroepen te verleiden tot gewenst gedrag. We willen hen activeren tot bijvoorbeeld het doen van een donatie, openen van een mail of het bezoeken van een museum. Uit onderzoeken komt vaak naar voren dat mensen goede doelen organisaties of de culturele sector belangrijk vinden en een warm hart toedragen, maar in de praktijk niet altijd daadwerkelijk (financieel) steunen. Ze zeggen het één en doen het ander. Hoe komt dat? En hoe krijg je mensen alsnog in beweging? We nemen je graag mee in de wereld van Design. Een belangrijke discipline van Customer Experience (CX) en wat ons betreft ook de leukste.
-
Wim de Bundel: Een enthousiaste verbinder
Vijfentwintig jaar werkte Wim de Bundel bij Delta Lloyd/Nationale Nederlanden, waarvan de helft van de tijd als directeur Marketing en Sales. Zijn kleurrijke boek ‘Geven is Leven’, vol foto’s en verhalen, vertelt over een cultuuromslag binnen Delta Lloyd/Nationale Nederlanden. Topsporters werden ingezet als voorbeeld voor een nieuwe bedrijfscultuur. Aanleiding voor het verandertraject was dat de organisatie in die tijd de ‘rode lantaarndrager’ was: Delta Lloyd scoort in 2008 op het gebied van service het laagst van alle pensioenaanbieders. De rodelantaarndrager verwijst naar de wielrenner die al laatste eindigt in het eindklassement van de Tour de France. De Bundel werd verantwoordelijk om het tij te doen keren. Tegelijkertijd ontdekte hij tal van goede doelen die zijn hart stalen.
-
Filantropie-nieuws over de grens: augustus 2021
Het Vakblad fondsenwerving richt de pijlen voor de webrubriek 'Filantropie-nieuws over de grens' op het buitenland. Want ook buiten de grenzen bestaat er natuurlijk een bruisende goededoelenwereld, waar van alles gebeurt dat het vermelden waard is. De internationale round-up van augustus 2021:
-
Mind the gap: het ondergewaardeerd potentieel van middle donors
In het niemandsland tussen direct marketing met reguliere schenkers (one-to-many) en de persoonlijke aanpak van major gift fundraising (one-to-one) ligt het rijk van de middle donors (one-to-some). In fondsenwervingsstrategieën ligt de nadruk vaak ofwel op het verwerven van nieuwe schenkers op korte termijn – meestal met een laag giftbedrag, ofwel op het verwerven van grote schenkingen met het oog op een langetermijninvestering.
-
Stephen Lee: Fondsenwervers hebben een eerzaam én moreel beroep
Het werkende leven van Stephen Lee staat in dienst van de filantropische sector. In Engeland maar ook ver daarbuiten wordt hij gezien als dé expert als het gaat om strategische marketing en non-profitfondsenwerving voor goede doelen. Hij geeft ook les over ethiek en fondsenwerving en houdt zich bezig met de juridische aspecten van fondsenwerving. Hij schreef talloze artikelen en richtte The International Journal of Voluntary and Non-Profit Organizations op. In 2000 ontving hij de Professional Fundraising Lifetime Achievement Award.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 22
- 23
- 24
- ...
- 109
- Volgende pagina