Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per label
-
Online is een wereld van details
Eind vorig jaar splitste Mobillion zich af van moederbedrijf Telegraaf Media Groep. Mobillion richt zich voortaan geheel op fondsenwervende instellingen.
-
Het moet klikken
Op zoek naar de mogelijkheden van affiliate marketing voor fondsenwervers, liepen we tegen Arno Kensen en Menno de Vries aan, de bedenkers van Sponsorkliks.nl.
-
VriendenLoterij wordt nog vriendelijker
Ruim twee jaar geleden is het concept van de VriendenLoterij bedacht geïntroduceerd. Het is snel een bekend fenomeen geworden. Het is tijd voor de volgende fase.
-
Vrijwilligerswerk moet vrijwilligerswerk blijven
Marius Ernsting heeft na ruim zeven jaar afscheid genomen als voorzitter van de Nederlandse Organisatie Vrijwilligerswerk (NOV). In ons gesprek met Marius kijken we niet terug, maar vooruit.
-
Spiegeltje, spiegeltje
Het kan u niet ontgaan zijn: het Woord van het Jaar 2013 is ‘selfie’. Volkomen logisch natuurlijk. Van Barack Obama tot Beyoncé: werkelijk iedereen is verslaafd aan zijn eigen zelfportret. Mijn twee dochters kieken zichzelf tussen de 100 en 150 keer. Per persoon. Per dag. En toegegeven, ik heb mezelf ook al eens vereeuwigd.
-
De naam is bonds, social bonds
Het zingt al een tijdje rond: goededoelenactiviteiten financieren met social bonds. Een oude manier van financieren of een nieuwe manier van fondsen werven?
-
De wetten van direct marketing blijven gewoon van kracht
Ik kom hem al een jaar of twintig tegen in de goededoelensector: direct marketeer en fondsenwerver Herman Vransen. Een van de nestors in dm, een expert die met zijn tijd is meegegaan.
-
Waar blijven non-profits met hun affiliatemarketingstrategie?
Wat voor het succesvol inzetten van verschillende marketinginstrumenten voor commerciële organisaties geldt, gaat ook bijna altijd op voor non-profitorganisaties. Maar op het gebied van crossmediale marketingacties blijven ze ver achter bij commerciële partijen.
-
Rein Lander laat zien dat professional ook vrijwilliger kan zijn
We zijn een vakblad voor professionals in de fondsenwerving. Meestal zijn dat de mensen in dienst van een fondsenwervende instelling. Maar we komen ook vrijwillige professionals tegen, zoals Rein Lander (75), met een indrukwekkende staat van dienst.
-
Het wordt niet makkelijker - maar wel leuker!
Wat waren we blij in de 80'er jaren met de opkomst van direct marketing en het medium direct mail. Ik had niet heel veel medestanders in mijn vriendenkring, want die vonden het duur en niet sexy, maar gelukkig was er bij mijn collega’s van the Reader`s Digest en bij veel goede doelen geen enkele twijfel: direct mail were the magic words.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 93
- 94
- 95
- ...
- 109
- Volgende pagina