Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per label
-
Maandblad
Het gat tussen het vorige nummer (november vorig jaar) en dit Vakblad hebben we bewust laten vallen. Want vanaf dit nummer verschijnt Vakblad Fondsenwerving voortaan elke maand (m.u.v. de twee zomermaanden). De verandering naar een maandblad zorgt ervoor dat we de aanzwellende stroom informatie en artikelen voor fondsenwervers en hun instellingen beter de baas kunnen. Met het opschakelen van zes naar tien maal per jaar, gaan we dwars tegen de stroom in. Dat maakt het des te leuker. Dat we daarnaast ook veel meer digitaal gaan doen, maakt het nog leuker.
-
De Marketing van Idealen
Het boek De Marketing van Idealen leest als een hartenkreet van twee gedreven, ervaren professionals.
-
Winnend Essay Young Fundraising Talent: Donateurs laten zich niet binden
Elke zaterdag staat hij naast de schuifdeur van de lokale discountsupermarkt. Een klein krukje staat klaar voor wanneer hij vermoeid raakt, zijn tas ligt op de grond en de krantjes erbovenop.
-
Fondsenwerving anno 2013: compliance
Dat (ook) bij fondsenwerving de wet nageleefd moet worden, lijkt vanzelfsprekend. Maar in de praktijk blijkt dat de overheid het ons erg lastig maakt. We spraken met expert Patrick Jordens over deze weerbarstige materie.
-
De kip en het ei
Steeds meer non-profitorganisaties worden er, door teruglopende subsidies, toe gedwongen zich bezig te houden met professionele fondsenwerving. Maar de kennis om daarmee succesvol te zijn ontbreekt vaak.
-
SEPA: het is nog niet te laat
Het is al weer enkele jaren geleden dat we voor de eerste keer aandacht vroegen voor de veranderingen in het betalingsverkeer, toen nog redelijk ver weg. Maar op 1 februari 2014 is het zover.
-
Van Charity naar Sharity
In 2010 kwamen Fons van Rooij en Mascha Buiting voor het eerst met hun Trendseminars: Goede doelen op weg naar 2015. Nu komen ze met het vervolg.
-
Vertrouwen moet het uitgangspunt zijn
Na tien jaar Natuurmonumenten staat Jan Jaap de Graeff, als voorzitter van de VFI, voor nieuwe uitdagingen, zoals de goededoelensector transparanter maken en een nieuw toezichtstelsel.
-
"Kunstenaars en mannen in pakken snappen elkaars behoeften niet"
Koen van Vliet rondde in november 2011 zijn studie Kunstbeleid en -management aan de Universiteit Utrecht af met een onderzoek naar de motieven van donateurs om deel te nemen aan crowdfunding. Nu adviseert hij culturele instellingen over crowdfunding en cultureel ondernemen.
-
Fondsenwervers voldoende voor bereikbaarheid donateurs
Eind vorig jaar deed Communicatie Data Diensten Nederland ( CDDN ), in opdracht van het Vakblad Fondsenwerving, een onderzoek om na te gaan in welk opzicht communicatie en bereikbaarheid van donateurs en ex-donateurs, door middel van e-mail, telemarketing of direct mail bij fondsenwervende instellingen kon worden verbeterd. Die bereikbaarheid hangt in de eerste plaats samen met een volledige en juiste registratie van de desbetreffende contactgegevens.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 101
- 102
- 103
- ...
- 109
- Volgende pagina