Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Artikelen per label

  • Maandblad

    5 januari 2013

    Het gat tussen het vorige nummer (november vorig jaar) en dit Vakblad hebben we bewust laten vallen. Want vanaf dit nummer verschijnt Vakblad Fondsenwerving voortaan elke maand (m.u.v. de twee zomermaanden). De verandering naar een maandblad zorgt ervoor dat we de aanzwellende stroom informatie en artikelen voor fondsenwervers en hun instellingen beter de baas kunnen. Met het opschakelen van zes naar tien maal per jaar, gaan we dwars tegen de stroom in. Dat maakt het des te leuker. Dat we daarnaast ook veel meer digitaal gaan doen, maakt het nog leuker.

    Lees meer over "Maandblad"
  • De Marketing van Idealen

    5 januari 2013

    Het boek De Marketing van Idealen leest als een hartenkreet van twee gedreven, ervaren professionals.

    Lees meer over "De Marketing van Idealen"
  • Winnend Essay Young Fundraising Talent: Donateurs laten zich niet binden

    5 januari 2013

    Elke zaterdag staat hij naast de schuifdeur van de lokale discountsupermarkt. Een klein krukje staat klaar voor wanneer hij vermoeid raakt, zijn tas ligt op de grond en de krantjes erbovenop.

    Lees meer over "Winnend Essay Young Fundraising Talent: Donateurs laten zich niet binden"
  • Fondsenwerving anno 2013: compliance

    5 januari 2013

    Dat (ook) bij fondsenwerving de wet nageleefd moet worden, lijkt vanzelfsprekend. Maar in de praktijk blijkt dat de overheid het ons erg lastig maakt. We spraken met expert Patrick Jordens over deze weerbarstige materie.

    Lees meer over "Fondsenwerving anno 2013: compliance"
  • De kip en het ei

    5 januari 2013

    Steeds meer non-profitorganisaties worden er, door teruglopende subsidies, toe gedwongen zich bezig te houden met professionele fondsenwerving. Maar de kennis om daarmee succesvol te zijn ontbreekt vaak.

    Lees meer over "De kip en het ei"
  • SEPA: het is nog niet te laat

    5 januari 2013

    Het is al weer enkele jaren geleden dat we voor de eerste keer aandacht vroegen voor de veranderingen in het betalingsverkeer, toen nog redelijk ver weg. Maar op 1 februari 2014 is het zover.

    Lees meer over "SEPA: het is nog niet te laat"
  • Van Charity naar Sharity

    5 januari 2013

    In 2010 kwamen Fons van Rooij en Mascha Buiting voor het eerst met hun Trendseminars: Goede doelen op weg naar 2015. Nu komen ze met het vervolg.

    Lees meer over "Van Charity naar Sharity"
  • Vertrouwen moet het uitgangspunt zijn

    5 januari 2013

    Na tien jaar Natuurmonumenten staat Jan Jaap de Graeff, als voorzitter van de VFI, voor nieuwe uitdagingen, zoals de goededoelensector transparanter maken en een nieuw toezichtstelsel.

    Lees meer over "Vertrouwen moet het uitgangspunt zijn"
  • "Kunstenaars en mannen in pakken snappen elkaars behoeften niet"

    5 januari 2013

    Koen van Vliet rondde in november 2011 zijn studie Kunstbeleid en -management aan de Universiteit Utrecht af met een onderzoek naar de motieven van donateurs om deel te nemen aan crowdfunding. Nu adviseert hij culturele instellingen over crowdfunding en cultureel ondernemen.

    Lees meer over ""Kunstenaars en mannen in pakken snappen elkaars behoeften niet""
  • Fondsenwervers voldoende voor bereikbaarheid donateurs

    5 januari 2013

    Eind vorig jaar deed Communicatie Data Diensten Nederland ( CDDN ), in opdracht van het Vakblad Fondsenwerving, een onderzoek om na te gaan in welk opzicht communicatie en bereikbaarheid van donateurs en ex-donateurs, door middel van e-mail, telemarketing of direct mail bij fondsenwervende instellingen kon worden verbeterd. Die bereikbaarheid hangt in de eerste plaats samen met een volledige en juiste registratie van de desbetreffende contactgegevens. 

    Lees meer over "Fondsenwervers voldoende voor bereikbaarheid donateurs"
Close