Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per label
-
Projectmanagement op een Zuid-Afrikaanse bouwplaats
Peter Postema combineert cursussen projectmanagement met een bouwproject in Zuid-Afrika. Zijn deelnemers leren zo hoe ze een project moeten aansturen en hoe ze daar de mensen en het geld voor kunnen vinden.
-
Nieuws
Zomaar een paar actuele gebeurtenissen. Geven in Nederland liet recent zien, dat de inkomsten van de goede doelen stevig onder druk staan. Het zijn geen gemakkelijke tijden voor fondsenwervers, juist nu een groeiend beroep wordt gedaan op hun organisaties.
-
Boek: Dit is GEEN economische crisis
Niet meteen een boek om in Vakblad Fondsenwerving over te schrijven. Natuurlijk, langzaam maar zeker lijken fondsenwervende instellingen ook last te krijgen van deze crisis. Maar daar kun je verder als goed doel weinig aan doen, toch? En wat moet je dan met zo'n boek?
-
Inspire one, end with a crowd: de succesfactor van iedere event en campagne
De Nederlandse fondsenwervingsmarkt ontwikkelt zich in een rap tempo op het vlak van moderne peer-to-peerfundraising. In tien jaar tijd is het aantal events en campagnes enorm toegenomen.
-
“Je wilt onderdeel zijn van een successtory”
De Sales Management Association (SMA) verkoos Thiemo van Spellen, van zakelijkepostbezorger Sandd, onlangs tot commercieel directeur van het jaar. Rudolph Strickwold, directeur van Stichting Hulphond Nederland, werd tweede.
-
Het is tijd om weer menselijk te worden
Impact is terecht een veelbesproken onderwerp in de non-profitsector. Het is tijd dat we onze impact op een begrijpelijke en menselijke manier zichtbaar maken.
-
Geefwet doet (nog) niets
Voor de werkgroep Geven in Nederland van de Vrije Universiteit, onderzoekt René Bekkers het geefgedrag van Nederlanders. Hij ontdekte dat de nieuwe Geefwet nog niet tot meer donaties heeft geleid.
-
Mobiele telefonie en fondsenwerving, ja graag!
Net als elders in dit nummer Richard Otto, houdt ook Laura Boulton een pleidooi voor het inzetten van mobiel internet.
-
Het lot van onze samenleving
Het werven van fondsen voor goede doelen en maatschappelijke initiatieven met een loterij is een unieke Nederlandse traditie. Maar nu dreigt er gevaar.
-
CBF drijft spot(je) met goede doelen
Shot vanuit huis, door voordeur naar buiten, gericht op blije dame (rood jasje).
Voiceover: "Dit is iemand die werft voor een goed doel dat te vertrouwen is."
Shot vanuit huis, door voordeur naar buiten, gericht op andere blije dame (blauw jasje).Voiceover:
"En dit is iemand die werft voor een goed doel dat niet te vertrouwen is."Voiceover vervolgt:
"Lastig he?"
"Goede doelen met het CBF-keurmerk, voldoen aan strenge kriteria."
"Weet waarvoor je geeft."
"Kijk op cbf.nl"
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 99
- 100
- 101
- ...
- 109
- Volgende pagina