Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per label
-
Tandpastagrijns
Straatwerving is een bijzonder fenomeen. Het is al jaren een van de meest succesvolle manieren om donateurs te werven. Maar ondertussen ken ik echt niemand die het leuk vindt om op straat besprongen te worden. Wist u trouwens dat de Dikke van Dale het bestaan van straatwerving volledig ontkent? En ook googelen kan ik niemand aanraden, tenzij je dol bent op verwensingen en haatberichten.
-
Proud to be a fundraiser
Er zijn heel wat redenen waarom ik er trots op ben, dat ik fondsenwerver ben. De belangrijkste is dat fondsenwerving, in meer dan een opzicht, levens redt.
-
WWAV Beyond Woerden
WWAV is verhuisd. Na zeventien jaar vertrok het marketingcommunicatiebureau uit Woerden, om in Amsterdam in te trekken bij zusterbureau TBWA.
-
De onlinedonateur is een bescheiden gever
Herman Jansen ging, in het kader van een afstudeerproject voor Mobillion, op zoek naar de kenmerken van de typische onlinedonateur.
-
Legacy Foresight in Nederland?
Ook in Engeland vormen nalatenschappen een belangrijke bron van inkomsten voor goede doelen. Ze kunnen bij de werving gebruikmaken van de enorme bron van informatie van Legacy Foresight.
-
De angst om niets te missen
Dat we nu in staat zijn wereldwijd te communiceren, contacten te leggen en nieuwe kansen te creëren, heeft voor fondsenwervers grote gevolgen. Het betekent verandering, innovatie en tal van nieuwe mogelijkheden. Maar je moet wel blijven focussen.
-
De Protestantse Kerk en de uitdagingen van SEPA
In eerdere artikelen hebben we duidelijk gemaakt dat de invoering van de nieuwe betaalregels onder SEPA weliswaar heel wat fondsenwervende instellingen problemen oplevert, maar dat er ook nieuwe kansen zijn.
-
YourChapp: wat een app
Onlineactiviteiten verlopen steeds vaker via de mobiele telefoon. Wil je daarvan optimaal gebruik maken als fondsenwerver, dan zul je aan de app moeten. YourChapp is er speciaal voor ontwikkeld.
-
Trendonderzoek compliance bij telefonische fondsenwerving
Non-profitorganisaties wedijveren volop om de gunst van de donateur. Hierbij blijft de telefoon een onverminderd populair communicatiemiddel. Voor dit communicatiekanaal gelden belangrijke regels. Naar de naleving is onderzoek gedaan.
-
Flexdoneren: flexibel doneren, maar structurele relaties
Met flexdoneren biedt Unicef donateurs maandelijks vrijheid en flexibiliteit om zelf te bepalen of ze wel of niet steunen. Vakblad Fondsenwerving sprak met bedenker Mark van Hemert, productmanager lidmaatschappen en giften.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 90
- 91
- 92
- ...
- 109
- Volgende pagina