Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per label
-
Kraak en smaak
Creatieve mensen zijn vreemde wezens. soms stromen ze over van goede ideeën, dan weer zoeken ze wanhopig naar inspiratie. Ze zijn kwetsbaar en slecht opgewassen tegen rationele argumenten. Maar ondertussen lijden ze ook aan grootheidswaanzin. En verklaren ze iedereen voor gek die kritiek heeft op hun briljante voorstellen.
-
Het magazine: loyaliteit, binding en merklading met een blad
Magazines vervullen voor veel goede doelen een belangrijke rol in de communicatiemix. Voor uitgever Anita van der Aa is dat geen nieuws.
-
Betrekken en mobiliseren
Er is veel veranderd sinds begin jaren 90 de eerste opleiding voor fondsenwerving begon.
-
Het bedanken wordt (ook) nagelaten
Het Instituut GoedNalaten heeft recent weer het Groot Nederlands Erfenis Communicatie Onderzoek uitgevoerd. Opvallendste conclusies: bedanken blijft moeilijk, net als het formuleren van een overtuigende erfenissenmissie.
-
"Als niemand het doet, doen wij het gewoon"
De Nierstichting omarmde het maatschappelijk ondernemerschap en nam het initiatief om een draagbare kunstnier te ontwikkelen en op de markt te brengen. Directeur Tom Oostrom en relatiemanager Hilde van Rooij vertellen hoe de werkwijze van de Nierstichting is veranderd.
-
Het geheim van de London Marathon
“Come on, Pieter, keep on going!” Door een oorverdovend gejoel heen word ik toegeschreeuwd. Ik weet werkelijk niet wat me overkomt in de marathon van Londen.
-
Uitgever Vakblad Fondsenwerving zet gids Geef om uw regio voort
Vanaf mei 2014 zal het uitgeven van de gids Geef om uw Regio worden voortgezet door Vakblad Fondsenwerving.
-
Trendonderzoek compliance bij telefonische fondsenwerving
Non-profitorganisaties wedijveren volop om de gunst van de donateur. Hierbij blijft de telefoon een onverminderd populair communicatiemiddel. Voor dit communicatiekanaal gelden belangrijke regels. Naar de naleving is onderzoek gedaan.
-
Flexdoneren: flexibel doneren, maar structurele relaties
Met flexdoneren biedt Unicef donateurs maandelijks vrijheid en flexibiliteit om zelf te bepalen of ze wel of niet steunen. Vakblad Fondsenwerving sprak met bedenker Mark van Hemert, productmanager lidmaatschappen en giften.
-
Nieuwe kansen op de Nederlandse loterijmarkt?
Tipp24 wil de Nederlandse onlineloterijmarkt op en liet daarvoor onderzoek doen.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 91
- 92
- 93
- ...
- 109
- Volgende pagina