Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Artikelen per label

  • Boekrecensie: 'Marktgericht, missiegedreven' van Marc van den Tweel

    2 november 2021

    Marc van den Tweel, destijds bestuurder bij Natuurmonumenten, actualiseerde voor zijn boek eerder verschenen columns en vulde deze aan met niet eerder gepubliceerde teksten. Op beschouwende wijze met lichtvoetige toon brengt Van den Tweel zijn visie en opinie voor het voetlicht. Een van de centrale thema’s is de wereld van impact en marketing. Van den Tweel legt met speels gemak vaak een parallel tussen Amerika en Nederland en tussen de wereld van het maatschappelijk middenveld en die van de politiek en het bedrijfsleven en/of mkb. Uit het boek duikt het beeld op van een gepassioneerde bestuurder met grote kennis van fondsenwerving.

    Lees meer over "Boekrecensie: 'Marktgericht, missiegedreven' van Marc van den Tweel"
  • Filantropie-nieuws over de grens: september 2021

    19 oktober 2021

    Het Vakblad fondsenwerving richt de pijlen voor de webrubriek 'Filantropie-nieuws over de grens' op het buitenland. Want ook buiten de grenzen bestaat er natuurlijk een bruisende goededoelenwereld, waar van alles gebeurt dat het vermelden waard is. De internationale round-up van september 2021:

    Lees meer over "Filantropie-nieuws over de grens: september 2021"
  • Jolan van den Broek (Rutgers/Dance4Life) over fondsenwerving

    11 oktober 2021

    In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: de ervaren manager communicatie en fondsenwerving Jolan van den Broek met een indrukwekkende carrière, sinds april Manager Communicatie en Fondsenwerving bij Rutgers en Dance4Life. 'Authentieke fondsenwerving is mijn stokpaardje geworden.'

    Lees meer over "Jolan van den Broek (Rutgers/Dance4Life) over fondsenwerving"
  • Vijf creatieve wervingsstrategieën van ‘trailblazers’ uit de non-profitsector

    7 oktober 2021

    Fondsenwervers moeten van alle markten thuis zijn in een wereld die constant verandert. De werving van bijdragen van particulieren, bedrijven en vermogensfondsen wordt beïnvloed door allerlei interne en externe factoren. Een werver dient te allen tijde op de hoogte te zijn van wat er allemaal gebeurt en – nog belangrijker – zich bewust te zijn van de manieren waarop zij moeten reageren. Dat is een flinke, maar cruciale klus. Het whitepaper ‘Creatieve en inspirerende strategieën voor fondsenwerving van trailblazers uit de non-profitsector’ (hier te downloaden) van CRM-leverancier voor goede doelen Salesforce bevat innovatieve en informatieve casestudies van organisaties die zich met succes vernieuwen en verbeteren.

    Lees meer over "Vijf creatieve wervingsstrategieën van ‘trailblazers’ uit de non-profitsector"
  • Covidrecessie

    6 oktober 2021

    Op 27 februari 2020 diende het eerste coronageval zich in Nederland aan. Op 14 oktober van dat jaar kwamen we in een (volgens sommigen intelligente) lockdown.

    Lees meer over "Covidrecessie"
  • Ja zeggen maar nee doen; hoe krijg je mensen wél in beweging?

    4 oktober 2021

    Dagelijks proberen wij onze doelgroepen te verleiden tot gewenst gedrag. We willen hen activeren tot bijvoorbeeld het doen van een donatie, openen van een mail of het bezoeken van een museum. Uit onderzoeken komt vaak naar voren dat mensen goede doelen organisaties of de culturele sector belangrijk vinden en een warm hart toedragen, maar in de praktijk niet altijd daadwerkelijk (financieel) steunen. Ze zeggen het één en doen het ander. Hoe komt dat? En hoe krijg je mensen alsnog in beweging? We nemen je graag mee in de wereld van Design. Een belangrijke discipline van Customer Experience (CX) en wat ons betreft ook de leukste.

    Lees meer over "Ja zeggen maar nee doen; hoe krijg je mensen wél in beweging?"
  • Wim de Bundel: Een enthousiaste verbinder

    28 september 2021

    Vijfentwintig jaar werkte Wim de Bundel bij Delta Lloyd/Nationale Nederlanden, waarvan de helft van de tijd als directeur Marketing en Sales. Zijn kleurrijke boek ‘Geven is Leven’, vol foto’s en verhalen, vertelt over een cultuuromslag binnen Delta Lloyd/Nationale Nederlanden. Topsporters werden ingezet als voorbeeld voor een nieuwe bedrijfscultuur. Aanleiding voor het verandertraject was dat de organisatie in die tijd de ‘rode lantaarndrager’ was: Delta Lloyd scoort in 2008 op het gebied van service het laagst van alle pensioenaanbieders. De rodelantaarndrager verwijst naar de wielrenner die al laatste eindigt in het eindklassement van de Tour de France. De Bundel werd verantwoordelijk om het tij te doen keren. Tegelijkertijd ontdekte hij tal van goede doelen die zijn hart stalen.

    Lees meer over "Wim de Bundel: Een enthousiaste verbinder"
  • Filantropie-nieuws over de grens: augustus 2021

    24 september 2021

    Het Vakblad fondsenwerving richt de pijlen voor de webrubriek 'Filantropie-nieuws over de grens' op het buitenland. Want ook buiten de grenzen bestaat er natuurlijk een bruisende goededoelenwereld, waar van alles gebeurt dat het vermelden waard is. De internationale round-up van augustus 2021:

    Lees meer over "Filantropie-nieuws over de grens: augustus 2021"
  • Kleur bekennen: oranje boven!

    21 september 2021

    Bent u weer een beetje bijgekomen van de sportzomer? Of misschien moet ik zeggen: ‘oranjekoorts’. Er is geen land ter wereld dat zich zo sterk vereenzelvigt met een kleur als Nederland. Nu wordt er vaak gedacht dat onze collectieve liefde voor oranje bestaat sinds de tijd van Willem van Oranje. Dat is een misverstand.

    Lees meer over "Kleur bekennen: oranje boven!"
  • Mind the gap: het ondergewaardeerd potentieel van middle donors

    21 september 2021

    In het niemandsland tussen direct marketing met reguliere schenkers (one-to-many) en de persoonlijke aanpak van major gift fundraising (one-to-one) ligt het rijk van de middle donors (one-to-some). In fondsenwervingsstrategieën ligt de nadruk vaak ofwel op het verwerven van nieuwe schenkers op korte termijn – meestal met een laag giftbedrag, ofwel op het verwerven van grote schenkingen met het oog op een langetermijninvestering.

    Lees meer over "Mind the gap: het ondergewaardeerd potentieel van middle donors"
Close