Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Artikelen per label

  • De vijf snelste groeiers en het recept van hun succes

    15 februari 2012

    Dat we gek zijn op lijstjes, bleek weer eens uit de enorme belangstelling toen Reinier Spruit afgelopen december op het crowdblog 101fundraising een ranglijst publiceerde van de snelste Nederlandse stijgers in fondsenwervende inkomsten van de afgelopen jaren.

    Lees meer over "De vijf snelste groeiers en het recept van hun succes"
  • Psychologie en fondsenwerving

    15 februari 2012

    Waarom roepen we de verkeerde emoties op bij onze respondenten?

    Lees meer over "Psychologie en fondsenwerving"
  • De Blauweoceaanstrategie

    15 februari 2012

    De Blauweoceaanstrategie is een bedrijfsstrategie, gericht op het voorkomen van moordende concurrentie. In plaats daarvan richt hij zich op het ontwikkelen van een unieke bedrijfsstrategie en een nieuwe, onconventionele marktbenadering.

    Lees meer over "De Blauweoceaanstrategie"
  • Dialoog met achterban succesfactor in fondsenwerving

    15 februari 2012

    We kennen Marc Schoutens o.a. als de bedenker van de succesvolle sms-dienst Stop Martelen Snel met Amnesty International. Dat was in 2001. Dat we nu ook online meer dan tien jaar verder zijn licht hij op ons verzoek in dit artikel toe.

    Lees meer over "Dialoog met achterban succesfactor in fondsenwerving"
  • Fondsenwerving en direct marketing

    15 februari 2012

    Onze donateurs vormen onze levensader. Daarom is fondsenwerving zo belangrijk. Om structureel succesvol te zijn heb je een integrale directmarketingstrategie nodig. Daarvoor leveren we graag de bouwstenen.

    Lees meer over "Fondsenwerving en direct marketing"
  • Samenwerken, delen en cocreëren op de social networks

    15 februari 2012

    "Elke fondsenwerver heeft een prachtig verhaal. Dat moet vaker verteld worden; meer mensen moeten dat verhaal te horen krijgen."

    Lees meer over "Samenwerken, delen en cocreëren op de social networks"
  • Goed fout bij nalaten

    15 februari 2012

    Elders in dit nummer schrijven we over het initiatief GoedNalaten. Dat het jammer genoeg niet altijd goed gaat, ontdekte misdaadjournalist John van den Heuvel.

    Lees meer over "Goed fout bij nalaten"
  • Betalen met je mobiel: digitaal collecteren?

    24 september 2002

    KPN Mobile introduceert een speciaal abonnement waarmee mobiele pinautomaten via het GSM-net van KPN Mobile met Interpay communiceren. Verwacht wordt dat het gebruik van deze betaalautomaten snel groeit nu de leveranciers Alphyra, Banksys en CCV binnenkort lichte, draagbare en betaalbare GSM-automaten introduceren.

    Lees meer over "Betalen met je mobiel: digitaal collecteren?"
  • Openheid of marketing?

    24 september 2002

    Bijna dagelijks komen de wervende nonprofits in het nieuws. Bijna altijd is dat positief. Zonder de welwillende medewerking van de pers zou de non-profitsector er heel wat slechter voor staan. Het realiseren van gratis publiciteit staat hoog op het lijstje van bijna elke fondsenwerver. Maar soms is die publiciteit ons niet welgezind. En dat vinden we dan maar niets. Dat is logisch, want negatieve berichtgeving is slecht voor het imago van je goede doel en vooral slecht voor de fondsenwerving. Binnen de brancheorganisaties, zoals de Vereniging van Fondsenwervende Instellingen, wordt negatieve publiciteit dan ook gezien als iets dat koste wat het kost vermeden moet worden. Maar dat is niet terecht. Want krampachtige angst voor negatieve publiciteit past niet meer in deze tijd!

    Lees meer over "Openheid of marketing?"
  • 'En dit is... e-mail marketing'

    24 september 2002

    Kort geleden presenteerde de Direct Marketingassociatie DMSA een bijzonder interessant boekje over emailmarketing. Het wordt uitgegeven door de Expertgroep E-mail Marketing. Deze expertgroep is een initiatief van de DMSA Council E-Commerce. De groep heeft als doelstelling een bijdrage te leveren aan de professionalisering van het vakgebied E-mail Marketing. En dat is met deze uitgave zeker gelukt.

    Lees meer over "'En dit is... e-mail marketing'"
Close