Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per label
-
Kleur bekennen: de autoriteit van blauw
Wist je dat blauw de populairste kleur ter wereld is? Hij is favoriet bij meer dan de helft van alle mannen en een derde van alle vrouwen. Toch is dat niet altijd zo geweest: de oude Grieken vonden het een lelijke, barbaarse kleur en ook de Romeinen konden het maar matig waarderen — alleen dames van lichte zeden droegen in die tijd blauwe kleding.
-
Record aan zakelijke donaties voor het Rode Kruis in 2020
Het Rode Kruis heeft in 2020 met ruim twintig miljoen euro een recordbedrag aan zakelijke donaties ontvangen. Bedrijven doneren en willen samenwerken vanwege de grote maatschappelijke relevantie van het Rode Kruis, in noodsituaties en juist tijdens de coronacrisis. Vakblad fondsenwerving onderzocht de kansen en de addertjes onder het gras.
-
‘Bel Me Wél’: succesvolle telemarketing ook na de wetswijziging
Klantcontact- en compliance-expert Patrick Jordens schreef de afgelopen anderhalf jaar aan zijn eerste boek ‘Bel me Wél’, waarin hij de bouwstenen voor duurzame en succesvolle telemarketing beschrijft, gecombineerd met ‘expertvisies’ vanuit verschillende kanten van het vakgebied. Hoog tijd voor een belletje met Patrick:
-
Control your channel
Fondsenwervers zijn zich steeds meer gaan specialiseren de afgelopen decennia. Telemarketing, huis-aan-huis werving, nalatenschappen, corporate giving, het zijn allemaal vakgebieden geworden. In modern jargon: channels en funnels. Bij ieder van deze kanalen hoort instrumentarium gevoed door data. Moderne ICT helpt om uit al die data sturingsinformatie te genereren. Resteert nog iemand die stuurt: de channelmanager.
-
Filantropie-nieuws van over de grens: mei 2021
Het Vakblad fondsenwerving richt voor een nieuwe webrubriek de pijlen op het buitenland. Want ook buiten de grenzen bestaat er natuurlijk een bruisende goededoelenwereld, waar van alles gebeurt dat het vermelden waard is. De internationale round-up van vrijdag 4 juni 2021:
-
Alle ogen op de formatietafel: branchekoepels presenteren Manifest, campagne en brief naar informateur
Om aandacht de vragen voor de positie van de goededoelensector en het maatschappelijk initiatief tijdens de kabinetsformatieperiode hebben Goede Doelen Nederland en de SBF-partners hun handen uit de mouwen gestoken. De brancheverenigingen hebben een brief gestuurd naar informateur Mariëtte Hamer en een Manifest gelanceerd waarin zij de politiek oproepen om de inzet van stichtingen en vrijwilligers niet te vergeten. Vandaag wordt het Manifest gelanceerd met een website, een campagne op social media en landingswebsite nederlanderswillenhelpen.nl.
-
Marloes Wooning Dirkse (WWF Nederland) over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: Marloes Wooning Dirkse, Fondsenwerver MKB bij het Wereld Natuur Fonds Nederland. 'Ik werk elke dag met ondernemers die het verschil willen maken.'
-
Negen strategieën om customer engagement te verhogen
De tijd dat het vanzelfsprekend was dat goededoelenorganisaties konden rekenen op een groeiende trouwe achterban ligt ver achter ons. In de praktijk staat de goededoelenbranche voor een aantal grote uitdagingen. Het wordt steeds duurder en lastiger om een nieuwe structurele donateur te werven. Enerzijds staan bestaande fondsenwervende kanalen onder druk door stijgende kosten en strengere wet- en regelgeving. Anderzijds zijn (potentiële) donateurs kritischer geworden en hebben zij hoge verwachtingen van de organisatie: ze verwachten een gepersonaliseerde ervaring en maximale impact van hun donatie. De lat komt steeds hoger te liggen.
-
Data Inside eerste kwartaal 2021: fondsenwervers hebben geleerd om te gaan met het ‘nieuwe normaal’
Dit jaar publiceert Vf in samenwerking met Data Inside ieder kwartaal een monitor op basis van de giftdata van 1,25 miljoen particuliere donateurs. Dit is de eerste update van deze nieuwe kwartaalmonitor.
-
SeeYou Foundation terug naar haar wortels na loskoppeling van Light for the World
De naam van een goededoelenorganisatie is een van haar belangrijkste krachten. Het is een visitekaartje dat vertelt wat je doet en dat, als je een beetje geluk hebt, uitgroeit tot een begrip in de maatschappij. Toch zijn er altijd wel een paar organisaties die van naam wisselen, bijvoorbeeld omdat ze fuseren met een andere non-profit of hun focus verleggen. Zo ook de Nederlandse tak van Light for the World, die zich per 2021 loskoppelde van de internationale organisatie en als ‘Stichting SeeYou’ voor zichzelf begon. Uit hun ervaringen blijkt dat er achter zo’n naamswisseling veel meer schuilgaat.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 25
- 26
- 27
- ...
- 109
- Volgende pagina