Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Artikelen per label

  • Teruglezen: het liveblog van de Vakdag fondsenwerving 2024!

    17 september 2024

    Vakblad fondsenwerving organiseerde dinsdag 17 september alweer de zestiende editie van de Vakdag fondsenwerving: hét evenement voor de fondsenwervende sector en een dag vol inspiratie, kennisuitwisseling en nieuwe perspectieven. Net als vorig jaar vond het congres plaats in het Beatrix Theater in Utrecht. Redacteur Marijn Thijs verzorgde er, samen met gastauteurs Ewald Verhoog en Simone Salm, een liveverslag van. Deze kan je hier teruglezen:

    Lees meer over "Teruglezen: het liveblog van de Vakdag fondsenwerving 2024!"
  • Iris Soeurt over fondsenwerving: ‘De VPRO zit in het DNA van onze achterban’

    25 juli 2024

    In Vakblad fondsenwerving vragen we fondsenwervers naar wat hen beweegt, hun visie op de sector en de passie voor het vak. Deze keer Iris Soeurt, Manager CRM bij omroep VPRO. Ze is onder andere verantwoordelijk voor de werving en het relatiebeheer van particuliere donateurs. Veel van de 250.000 leden hebben een diepe emotionele connectie met deze omroep.

    Lees meer over "Iris Soeurt over fondsenwerving: ‘De VPRO zit in het DNA van onze achterban’"
  • Privacyregels voor doneren via websites

    23 juli 2024

    Het internet is het jachtgebied van digitale boeven, die via legale en illegale middelen proberen persoonsgegevens via websites te oogsten. Ook bij goede doelen en maatschappelijke organisaties. Deze organisaties dienen rekening te houden met de terechte zorgen die potentiële donateurs hebben over de veiligheid en de mogelijke verspreiding van hun persoonsgegevens. In dit artikel bespreekt Ellen Timmer de hoofdlijnen van privacy bij doneren via de website.

    Lees meer over "Privacyregels voor doneren via websites"
  • Jouw werk? Blijdschap verkopen aan je donateur

    18 juli 2024

    Twintig jaar geleden begon Bas van Breemen in het vak fondsenwerving en vond het meteen leuk. Het succes van een campagne en het effect van keuzes kan je tot op de cent berekenen. Dat betekent dat je er beter in kunt worden. Ter gelegenheid van zijn twintigjarig jubileum stelde hij een boekje samen met quotes van experts die hem een betere fondsenwerver hebben gemaakt. Een voorproefje.

    Lees meer over "Jouw werk? Blijdschap verkopen aan je donateur"
  • Dilemma's en afwegingen: fossiele sponsors in de culturele sector

    16 juli 2024

    Fossiele sponsoring in de culturele sector is de afgelopen tijd een hot topic. Sponsorrelaties met olie- of gasbedrijven, luchtvaartmaatschappijen of financiële instellingen die fossiele activiteiten financieren, worden kritisch bevraagd door klimaatactivisten. En ook vanuit de sector worden deze relaties onder de loep genomen. Wat zijn recente ontwikkelingen en hoe voeren verschillende culturele instellingen hun duurzame ambities door in hun sponsorbeleid?

    Lees meer over "Dilemma's en afwegingen: fossiele sponsors in de culturele sector"
  • De prestatieloop als sponsorloop: de infrastructuur achter hardlopen voor het goede doel

    11 juli 2024

    Voortgestuwd door de beat die door de speakers knalt, pers je er een laatste eindsprint uit, richting de boog van de finish. Je longen branden, je benen zijn verzuurd, het zweet gutst van je voorhoofd. Het publiek juicht je toe. Op de streep gooi je je armen in de lucht: het is gelukt. Een persoonlijke overwinning, die ook nog eens geld opgebracht heeft.

    Lees meer over "De prestatieloop als sponsorloop: de infrastructuur achter hardlopen voor het goede doel"
  • Relatief klein aantal bedrijven geeft aan goede doelen

    9 juli 2024

    In 2022 gaven bedrijven in Nederland naar schatting 1,8 miljard euro aan goededoelenorganisaties. Hiervan bestaat één miljard uit sponsoring en 720 miljoen uit giften. Dit is goed voor 33 procent van de totale giften in 2022. Deze schatting is beduidend lager dan die van 2020 en eerdere jaren. Onderzoeker Stephanie Koolen-Maas gaat in op de achterliggende redenen van deze dalende trend.

    Lees meer over "Relatief klein aantal bedrijven geeft aan goede doelen"
  • Van pre-hype tot terugblik: sociale media in elke fase van je wervingscampagne

    2 juli 2024

    Veel organisaties hebben hun twijfels over de effectiviteit van de inzet van sociale media voor fondsenwerving. Traditionele methoden zoals fondsenwervingsbrieven en belcampagnes lijken vaak een hogere ROI te bieden, waarna organisaties denken: ‘Die socials, daar kunnen we niets mee.’ Maar klopt dat wel? Delphine van Belleghem geeft tips die je helpen om je fondsenwerving in elke fase van de online campagne te versterken.

    Lees meer over "Van pre-hype tot terugblik: sociale media in elke fase van je wervingscampagne"
  • Open de deuren van de bestuurskamers!

    2 juli 2024

    Vermogensfondsen hebben een bijzondere positie in onze maatschappij. Met een gezamenlijk vermogen van tientallen miljarden kunnen hun besturen werkelijk impact maken. Van groot belang daarbij is dat een bestuur besluiten neemt vanuit een breed perspectief op onze samenleving en de behoeften van hun doelgroepen. Fiona Buruma deed onderzoek naar de samenstelling van de besturen van 32 vermogensfondsen.

    Lees meer over "Open de deuren van de bestuurskamers!"
  • Projectencarrousel

    2 juli 2024

    Je zult maar fondsenwerver zijn en elk jaar voor dezelfde activiteit een beroep moeten doen op dezelfde vermogensfondsen. Telkens een projectplan en begroting maken, aanvraagformulieren inleveren en per fonds andere informatie aanleveren. De fondsenwervers van Pluryn en Levvel (Winkelmolen en Smakman) gaan onder andere op deze uitdaging in een interview.

    Lees meer over "Projectencarrousel"
Close