Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per label
-
De vijf snelste groeiers en het recept van hun succes
Dat we gek zijn op lijstjes, bleek weer eens uit de enorme belangstelling toen Reinier Spruit afgelopen december op het crowdblog 101fundraising een ranglijst publiceerde van de snelste Nederlandse stijgers in fondsenwervende inkomsten van de afgelopen jaren.
-
Psychologie en fondsenwerving
Waarom roepen we de verkeerde emoties op bij onze respondenten?
-
De Blauweoceaanstrategie
De Blauweoceaanstrategie is een bedrijfsstrategie, gericht op het voorkomen van moordende concurrentie. In plaats daarvan richt hij zich op het ontwikkelen van een unieke bedrijfsstrategie en een nieuwe, onconventionele marktbenadering.
-
Dialoog met achterban succesfactor in fondsenwerving
We kennen Marc Schoutens o.a. als de bedenker van de succesvolle sms-dienst Stop Martelen Snel met Amnesty International. Dat was in 2001. Dat we nu ook online meer dan tien jaar verder zijn licht hij op ons verzoek in dit artikel toe.
-
Fondsenwerving en direct marketing
Onze donateurs vormen onze levensader. Daarom is fondsenwerving zo belangrijk. Om structureel succesvol te zijn heb je een integrale directmarketingstrategie nodig. Daarvoor leveren we graag de bouwstenen.
-
Samenwerken, delen en cocreëren op de social networks
"Elke fondsenwerver heeft een prachtig verhaal. Dat moet vaker verteld worden; meer mensen moeten dat verhaal te horen krijgen."
-
Goed fout bij nalaten
Elders in dit nummer schrijven we over het initiatief GoedNalaten. Dat het jammer genoeg niet altijd goed gaat, ontdekte misdaadjournalist John van den Heuvel.
-
Betalen met je mobiel: digitaal collecteren?
KPN Mobile introduceert een speciaal abonnement waarmee mobiele pinautomaten via het GSM-net van KPN Mobile met Interpay communiceren. Verwacht wordt dat het gebruik van deze betaalautomaten snel groeit nu de leveranciers Alphyra, Banksys en CCV binnenkort lichte, draagbare en betaalbare GSM-automaten introduceren.
-
Openheid of marketing?
Bijna dagelijks komen de wervende nonprofits in het nieuws. Bijna altijd is dat positief. Zonder de welwillende medewerking van de pers zou de non-profitsector er heel wat slechter voor staan. Het realiseren van gratis publiciteit staat hoog op het lijstje van bijna elke fondsenwerver. Maar soms is die publiciteit ons niet welgezind. En dat vinden we dan maar niets. Dat is logisch, want negatieve berichtgeving is slecht voor het imago van je goede doel en vooral slecht voor de fondsenwerving. Binnen de brancheorganisaties, zoals de Vereniging van Fondsenwervende Instellingen, wordt negatieve publiciteit dan ook gezien als iets dat koste wat het kost vermeden moet worden. Maar dat is niet terecht. Want krampachtige angst voor negatieve publiciteit past niet meer in deze tijd!
-
'En dit is... e-mail marketing'
Kort geleden presenteerde de Direct Marketingassociatie DMSA een bijzonder interessant boekje over emailmarketing. Het wordt uitgegeven door de Expertgroep E-mail Marketing. Deze expertgroep is een initiatief van de DMSA Council E-Commerce. De groep heeft als doelstelling een bijdrage te leveren aan de professionalisering van het vakgebied E-mail Marketing. En dat is met deze uitgave zeker gelukt.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 106
- 107
- 108
- 109
- Volgende pagina