Jaargang 23, nummer 1

In dit nummer

  • Landelijk collecterende goede doelen halen door coronacrisis gemiddeld ruim 36 procent minder op met collecteweken

    11 maart 2021 om 07:00

    De collecteopbrengst van de 25 landelijk collecterende goede doelen viel door de coronacrisis 36,2 procent lager uit in vergelijking met 2019. Dat blijkt uit een rondvraag van het Vakblad fondsenwerving onder de non-profit-organisaties die in 2020 een nationale collecteweek hadden gepland. Gezamenlijk haalden de goede doelen ruim 13,2 miljoen euro minder op dan het jaar ervoor, toen de organisatoren geen rekening hoefden te houden met beperkende maatregelen. Vooral de organisaties die tussen maart en juni 2020 langs de deuren gingen, liepen veel inkomsten mis. 

    Lees meer over "Landelijk collecterende goede doelen halen door coronacrisis gemiddeld ruim 36 procent minder op met collecteweken"
  • Wakker Dier: Radiospot tegen zoönosen

    11 maart 2021 om 07:00

    Wie vandaag de dag de radio aanzet, kan de nieuwe campagne van Wakker Dier voorbij horen komen. Wakker Dier maakt zich grote zorgen om zoönosen, ziektes die van dier op mens overspringen. Sinds de coronapandemie hoeven we niemand meer uit te leggen wat dat voor problemen kan veroorzaken. Wat is de oorzaak van zoönosen en waar zet Wakker Dier zich nou precies voor in? Vakblad Fondsenwerving vraagt het manager campagneteam Anne Hilhorst.

    Lees meer over "Wakker Dier: Radiospot tegen zoönosen"
  • Dé drie strategische designprincipes voor succesvolle customer journeys

    11 maart 2021 om 07:00

    Het is begin februari ten tijde van de tweede lockdown en de verscherpte maatregelen. De gevolgen voor goede doelen en culturele instellingen zijn groot. Sinds de uitbraak begin 2020 lopen de inkomsten hard terug en zijn er zorgen om de toekomst. De voortdurende coronacrisis heeft namelijk een grote impact op onze samenleving, het consumenten-en donateursvertrouwen en toekomstig geefgedrag. Aandacht voor het aangaan en versterken van waardevolle verbindingen is voor organisaties nu belangrijker dan ooit! 

    Lees meer over "Dé drie strategische designprincipes voor succesvolle customer journeys"
  • Eerste Vakblad fondsenwerving van 2021 verschijnt op 11 maart

    8 maart 2021 om 13:30

    Aanstaande donderdag 11 maart valt het eerste Vakblad van het jaar op je deurmat. 56 pagina’s met onderzoek, tips en goede verhalen over wat er zich in de non-profit sector afspeelt. Natuurlijk verschijnen de artikelen uit het Vakblad dan ook weer online. Met deze maand: onderzoek naar de opbrengsten van huis-aan-huiscollectes in het coronajaar 2020, een drieluik rond major donors, de nieuwe rubriek ‘Kleur bekennen’ en nog veel meer.

    Lees meer over "Eerste Vakblad fondsenwerving van 2021 verschijnt op 11 maart"
Close