Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Berichten over Identiteit

  • Van logo naar verhaal: een scherpere, frissere identiteit voor 11.11.11

    23 april 2024

    Vier op de vijf Vlamingen kent 11.11.11, een cijfer om trots op te zijn. Maar het merk van deze gevestigde middenveldorganisatie verliest potentieel aan kracht. De organisatie sleept een oubollig, soft en liefdadig imago mee dat niet meer strookt met de beoogde impact. Ook neemt de instroom aan nieuwe schenkers en vrijwilligers af. Katrien Heughebaert schetst hoe 11.11.11 tot een nieuw verhaal is gekomen.

    Lees meer over "Van logo naar verhaal: een scherpere, frissere identiteit voor 11.11.11"
  • ‘Praten over design kan als spiegel voor een organisatie werken’

    21 december 2023

    Vormgever Dana Dijkgraaf voorzag ruim zeventig edities van Vakblad fondsenwerving van creatieve illustraties, kleurrijke pagina-indelingen en mooie nieuwe designs. Na tien jaar als ontwerper van Vakblad fondsenwerving, zwaait ze na dit nummer af. Een terugblik op een decennium vormgeven en het belang van goed design voor maatschappelijke organisaties: ‘Ik geloof dat een verhaal op verschillende manieren verteld kan worden.'

    Lees meer over "‘Praten over design kan als spiegel voor een organisatie werken’"
  • Een nieuwe koers voor GivingTuesday Nederland

    13 december 2023

    De GivingTuesday-beweging bood maatschappelijke organisaties de afgelopen vijf jaar de kans om zoveel mogelijk mensen bij hun missie te betrekken. Nieuwe kartrekker Anne Theelen besloot te kijken hoe de beweging de komende jaren tot meerwaarde kan zijn en hoe GivingTuesday maatschappelijke organisaties op zo een goed mogelijke manier kan ondersteunen.

    Lees meer over "Een nieuwe koers voor GivingTuesday Nederland"
  • Promovendus Malika Ouacha: 'Verdiep je oprecht in diasporagroepen'

    13 december 2022

    Malika Ouacha zal in 2023 promoveren op het onderwerp cross-border filantropie die wordt uitgevoerd door diasporagroepen en bi-culturele filantropen in Nederland naar het land van herkomst. Aan Vakblad fondsenwerving geeft ze de primeur van haar inzichten.

    Lees meer over "Promovendus Malika Ouacha: 'Verdiep je oprecht in diasporagroepen'"
Close