Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Berichten over Strategie

  • Van pre-hype tot terugblik: sociale media in elke fase van je wervingscampagne

    2 juli 2024

    Veel organisaties hebben hun twijfels over de effectiviteit van de inzet van sociale media voor fondsenwerving. Traditionele methoden zoals fondsenwervingsbrieven en belcampagnes lijken vaak een hogere ROI te bieden, waarna organisaties denken: ‘Die socials, daar kunnen we niets mee.’ Maar klopt dat wel? Delphine van Belleghem geeft tips die je helpen om je fondsenwerving in elke fase van de online campagne te versterken.

    Lees meer over "Van pre-hype tot terugblik: sociale media in elke fase van je wervingscampagne"
  • Van logo naar verhaal: een scherpere, frissere identiteit voor 11.11.11

    23 april 2024

    Vier op de vijf Vlamingen kent 11.11.11, een cijfer om trots op te zijn. Maar het merk van deze gevestigde middenveldorganisatie verliest potentieel aan kracht. De organisatie sleept een oubollig, soft en liefdadig imago mee dat niet meer strookt met de beoogde impact. Ook neemt de instroom aan nieuwe schenkers en vrijwilligers af. Katrien Heughebaert schetst hoe 11.11.11 tot een nieuw verhaal is gekomen.

    Lees meer over "Van logo naar verhaal: een scherpere, frissere identiteit voor 11.11.11"
  • Tien ingrediënten voor de perfecte post op LinkedIn

    20 juni 2023

    Voor goededoeleninstellingen is LinkedIn meestal niet het belangrijkste onlinemarketingkanaal. Toch kan LinkedIn wel degelijk interessant zijn voor fondsenwervers. Met meer dan tien miljoen accounts is het een van de grootste socialemediakanalen in Nederland en België.

    Lees meer over "Tien ingrediënten voor de perfecte post op LinkedIn"
  • Klaar voor fondsenwerving next level?

    16 mei 2023

    Er bestaan verschillende levels van sales (werven). Level 1 is de ouderwetse productpush, bij Level 2 neem je de klant al wat meer mee in wat die nog meer zou kunnen betekenen en in Level 3, the next level, staat de droom en ambitie van de klant helemaal centraal. De belangrijkste boodschap van Wessel Berkman is dat er meer vanuit de klant moet worden gedacht. 

    Lees meer over "Klaar voor fondsenwerving next level?"
  • De Issuekalender: hoe meer issues hoe beter

    20 december 2022

    Issues zijn onderwerpen die in de samenleving spelen. Vaak zijn ze door iemand of door een organisatie op de kaart gezet of ontstaan door maatschappelijke of politieke veranderingen. Soms komen ze ook overwaaien uit het buitenland. Denk daarbij bijvoorbeeld aan MeToo of aan de Black Lives Matter-beweging.

    Lees meer over "De Issuekalender: hoe meer issues hoe beter"
  • Hoe donateurgericht zijn Nederlandse goede doelen?

    3 november 2022

    Goededoelenorganisaties denken steeds vaker na over donateurgericht werken, maar op het gebied van communicatie en relatiebeheer is nog veel verbetering mogelijk. Dat blijkt uit een onderzoek van Dunck Loyalty en Goede Doelen Nederland onder 61 Nederlandse goede doelen actief in verschillende sectoren. Opvallend is dat grotere goede doelen vaker de middelen en structuren ingebouwd hebben om donateurgericht te kunnen zijn.

    Lees meer over "Hoe donateurgericht zijn Nederlandse goede doelen?"
  • Estafettecolumn door fondsenwervers: Mark van Hemert (Artsen zonder Grenzen)

    27 september 2022

    Nu de zomer achter de rug is, is het weer tijd om de jaarplannen te maken voor 2023. Mijn tip voor 2023: reserveer ook een budget(je) voor het werven van periodieke schenkers.

    Lees meer over "Estafettecolumn door fondsenwervers: Mark van Hemert (Artsen zonder Grenzen)"
  • Negen strategieën om customer engagement te verhogen

    20 mei 2021

    De tijd dat het vanzelfsprekend was dat goededoelenorganisaties konden rekenen op een groeiende trouwe achterban ligt ver achter ons. In de praktijk staat de goededoelenbranche voor een aantal grote uitdagingen. Het wordt steeds duurder en lastiger om een nieuwe structurele donateur te werven. Enerzijds staan bestaande fondsenwervende kanalen onder druk door stijgende kosten en strengere wet- en regelgeving. Anderzijds zijn (potentiële) donateurs kritischer geworden en hebben zij hoge verwachtingen van de organisatie: ze verwachten een gepersonaliseerde ervaring en maximale impact van hun donatie. De lat komt steeds hoger te liggen.

    Lees meer over "Negen strategieën om customer engagement te verhogen"
Close