Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Banner Mindwize

Berichten over Trends

  • Het Longfonds en World Vision betrekken hun achterban bij het werk

    6 februari 2020

    Iedere ANBI is opgericht met een bepaald maatschappelijk doel voor ogen. Vaak met hele vanzelfsprekende dynamiek: een donateur geeft geld, het goede doel bepaalt hoe het geld wordt besteed en de doelgroep merkt de effecten van de investering. Maar wat als de hele boel omgedraaid wordt? Wat als de doelgroep echt invloed kan uitoefenen op de missie en de besteding?

    Lees meer over "Het Longfonds en World Vision betrekken hun achterban bij het werk"
  • De nieuwste geeftrends in gelovend Nederland

    8 januari 2020

    Christenen zijn de gulste gevers van Nederland; dat is al lange tijd bekend in fondsenwervend Nederland. Dit onderzoek bevestigt dat beeld opnieuw: niet alleen geeft de christelijke achterban gemiddeld veel méér dan de niet-christelijke achterban, ze zijn ook vaker vaste donateur van goede doelen.

    Lees meer over "De nieuwste geeftrends in gelovend Nederland"
  • Groei inkomsten uit nalatenschappen blijft aanhouden

    21 november 2019

    Onlangs verscheen de vijfde Legacy Monitor Netherlands. Dit benchmarkonderzoek geeft een scherp inzicht in de ontwikkeling van de inkomsten uit en de werving van nalatenschappen. Initiatiefnemer Arjen van Ketel, sinds 2001 actief in de werving van nalatenschappen: ‘Na Groot-Brittannië, ons gidsland bij de werving van nalatenschappen, is Nederland het enige land waar een zo diepgaand, jaarlijks onderzoek bestaat.’

    Lees meer over "Groei inkomsten uit nalatenschappen blijft aanhouden"
  • Nieuwe benchmark direct-marketing: fondsenwerving maakt vliegende start

    10 oktober 2019

    Cijfers over fondsenwerving zijn er wel in Nederland. Denk aan wat het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) jaarlijks verzamelt en het onderzoek Geven in Nederland. Maar als je op zoek bent naar wervingsgegevens over direct-marketingactiviteiten; als je wilt weten of direct mail nog succesvol wordt ingezet of als je benieuwd bent of onlinewerving de nieuwe heilige graal is, dan heb je veel gerichtere informatie nodig. Daar zorgt John van der Vlies voor met een nieuwe benchmark.

    Lees meer over "Nieuwe benchmark direct-marketing: fondsenwerving maakt vliegende start"
  • Purpose marketing: good for business?

    2 september 2019

    Mooi verhaal. Op een dag wordt een ambtenaar van een Amerikaanse gemeente gebeld door een medewerker van een pizzaketen. De pizzaman spreekt zijn bezorgdheid uit over de slechte staat van de wegen. Door alle hobbels en gaten kan hij zijn pizza’s niet in perfecte staat afleveren bij de consument. En dat is bad for business.

    Lees meer over "Purpose marketing: good for business?"
  • Inkomsten uit nalatenschappen zitten weer in de lift

    20 augustus 2019

    Nalatenschappen zijn de laatste jaren steeds belangrijker geworden voor de inkomsten van goede doelen, die andere kanalen – soms steeds meer – onder druk zien staan. Zoals elk jaar komt Centrum Nalatenschappen rond deze tijd voor de lezers van Vakblad fondsenwerving met een actuele stand van zaken.

    Lees meer over "Inkomsten uit nalatenschappen zitten weer in de lift"
  • De 2019 Nonprofit Technology Conference in Oregon: een impressie

    13 juni 2019

    Van 12 tot en met 15 maart 2019 organiseerde de Nonprofit Technology Enterprise Network zijn jaarlijkse conferentie, deze keer in Portland, Oregon. Leen Roeleveld schreef voor Vakblad fondsenwerving een persoonlijke impressie.

    Lees meer over "De 2019 Nonprofit Technology Conference in Oregon: een impressie"
  • Wordt 2019 het kanteljaar voor donateurservice?

    11 juni 2019

    Al in 2006 hoorden we de verhalen, dat voor de telefonische klantenservice snel alles anders ging worden. De telefoon was uit, internet was in. Telemarketing was ten dode opgeschreven en het initiatief zou voor de volle honderd procent bij de klant liggen. Peter Coelman kijkt voor ons wat daarvan waar geworden is.

    Lees meer over "Wordt 2019 het kanteljaar voor donateurservice?"
  • Het jaarlijkse congres van de Association of Fundraising Professionals (VS): een impressie

    5 juni 2019

    De International Conference van de Association of Fundraising Professionals in de VS, claimt de grootste, jaarlijkse fondsenwervingsconferentie ter wereld te zijn. Ben je werkzaam in het veld van internationale fondsenwerving en wil je connecten met gelijkgestemden, dan moet je erbij zijn, zo lijkt de boodschap.

    Lees meer over "Het jaarlijkse congres van de Association of Fundraising Professionals (VS): een impressie"
  • Innoveren: het kan en het moet

    1 februari 2019

    Fondsenwerving kan én zal fundamenteel veranderen. Vernieuwing van onze huidige wervingskanalen en - technieken is absoluut noodzakelijk om voldoende inkomsten te blijven garanderen. Maar er is meer. Nieuwe technologische ontwikkelingen bieden tal van kansen om onze achterban (nog) meer te inspireren én te betrekken bij onze inhoudelijke doelstellingen. En meer betrokkenheid is in bijna elk fondsenwervend jaarplan prominent aanwezig. Om ook de nieuwe donateur te betrekken is innovatie een must.

    Lees meer over "Innoveren: het kan en het moet"
Close