Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Berichten over Vf 20-5

  • Raffld: F'ck money. Make memories

    22 november 2018

    Peter-Paul: 'De loterijmarkt is niet gemakkelijk. De gemiddelde leeftijd van de loterijspeler neemt al jaren achtereen toe. Jonge mensen aantrekken is moeilijk. En internet wordt steeds belangrijker. Maar omdat we geen bestaand product hadden, konden we de markt volkomen vrij benaderen. Ik was ervan overtuigd dat er voor iets nieuws zeker ruimte in de markt is. Ongeveer een kwart van het totale aantal Nederlanders behoort tot de millennials. Van hen speelt ruim zestig procent maximaal twee keer per jaar mee in een loterij. Dat blijkt uit een enquête die we door Ruigrok NetPanel hebben laten uitvoeren. En iets meer dan de helft geeft maximaal eens per half jaar aan een goed doel. Als een deel van deze groep loten gaat kopen dan is dat zeer waarschijnlijk ‘nieuw geld' voor de goede doelen, die immers vijftig procent van de inleg krijgen. Ook onderzoeksbureau RBB Economics kwam tot de conclusie dat er ruimte in de markt is voor nieuwe loterij-initiatieven. Dat alles bracht ons ertoe een loterij speciaal voor millennials te bedenken, waar ze bij wijze van spreken hun bed niet voor uit hoeven. Dat wil zeggen om mee te spelen. Als ze winnen, moeten ze wel degelijk op pad.'

    Lees meer over "Raffld: F'ck money. Make memories"
  • APRA-congres en het toenemend belang van data voor fondsenwervers

    20 november 2018

    Aan deelnemen aan (internationale) congressen over fondsenwerving kun je voor je wervende werk veel hebben. Er nemen doorgaans echter niet heel veel Nederlandse fondsenwervers deel aan internationale congressen. Dat is een goede reden om het er vaker over te hebben. Deze keer APRA.

    Lees meer over "APRA-congres en het toenemend belang van data voor fondsenwervers"
  • Jongvolwassenen zijn wél potentiële gevers

    16 november 2018

    In oktober 2017 publiceerde HoGent, in samenwerking met KU Leuven, een onderzoek over het geven door jongvolwassenen in België. Het is een bijzonder interessant onderzoek, dat ook voor de Nederlandse fondsenwervers verplicht leesvoer is.​

    Lees meer over "Jongvolwassenen zijn wél potentiële gevers"
  • Nalatenschappen voor inkomsten goede doelen steeds belangrijker

    14 november 2018

    Legacy Monitor Netherlands analyseert en voorspelt sinds 2014 jaarlijks de Nederlandse nalatenschappen. Kort geleden verscheen de nieuwste Monitor, met de ontwikkelingen tot en met 2016. Tevens is in 2018 publieksonderzoek gedaan naar de perceptie van Nederlanders bij nalatenschappen.

    Lees meer over "Nalatenschappen voor inkomsten goede doelen steeds belangrijker"
  • Kijken naar social-ads

    12 november 2018

    In de vluchtige omgeving van social media, met hapklare brokken informatie en de angst voor fear of missing out, wordt het steeds belangrijker een boodschap in korte tijd te communiceren. Volgens een recente studie krijgt maar tien procent van online ads meer dan één seconde aandacht. Daarom hebben we een maatstaf voor advertenties op social media ontwikkeld, gebaseerd op aandachtswaarden voor advertenties op Facebook. De analyses daarvoor zijn gericht op de cruciale eerste twee seconden.

    Lees meer over "Kijken naar social-ads"
  • Fondsenwervers opgelet: de ePrivacy Richtlijn komt eraan

    11 november 2018

    Zonder kennis en begrip van (de toekomstige)ePrivacyRichtlijn komt jefondsenwerving in gevaar. De afgelopen jaren zijn pittig geweest voor fondsenwervers. Wat is je strategie als je afhankelijk bent van veel particuliere giften (al dan niet op doorlopende machtigingen), de loyaliteit van donateurs afneemt en de kanalen waarmee je nieuwe donateurs werft onder druk staan door toenemende wetgeving? Hier ontstaat een risico op een slinkende database en dat is geen goed nieuws.

    Lees meer over "Fondsenwervers opgelet: de ePrivacy Richtlijn komt eraan"
  • Kastanjes

    9 november 2018

    Stel, je wandelt rustig door het bos als ineens de stilte wordt verstoord. Op een open plek tussen de bomen staan een paar mannen luidkeels te ruziën. Steeds meer mensen bemoeien zich ermee en links en rechts vallen er klappen. Sommige mensen storten bloedend op de grond.

    Lees meer over "Kastanjes"
  • Elsbeth Takkenberg over fondsenwerving

    9 november 2018

    In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwerver centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Elk nummer spreken we een fondsenwerver over het vak en het eigen geefgedrag. Deze maand: Elsbeth Takkenberg, relatiemanager Bijzondere Giften bij SOS Kinderendorpen.

    Lees meer over "Elsbeth Takkenberg over fondsenwerving"
  • Het Mona-toetje

    8 november 2018

    Jarenlang hebben brancheorganisaties grote inspanningen geleverd om door zelfregulering (potentiële) klanten te beschermen tegen al te opdringerige of zelfs agressieve telefoongesprekken. Volgens mij werkte dat prima. Niet alleen omdat die afspraken de consument in bescherming namen. Maar ook omdat de cowboys in marketing langzaam maar zeker hun gedrag aanpasten of verdwenen. Bij het bellen voor goede doelen heb ik dat van nabij kunnen volgen.

    Lees meer over "Het Mona-toetje"
  • Storytelling op Legacy Conferentie IoF

    1 oktober 2018

    Medio oktober werd in Londen door het Institute of Fundraising (IoF) de jaarlijkse Lecacy Conference gehouden.

    Lees meer over "Storytelling op Legacy Conferentie IoF"
Close