Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Berichten over Vf 14-2

  • Magazines van goede doelen: centraal in de communicatie

    16 april 2012

    Heel veel fondsenwervende instellingen geven een leden- of donateursblad uit. Toch wordt het maken van zo'n blad niet altijd als een specialisme gezien. Maar dat is het wel.

    Lees meer over "Magazines van goede doelen: centraal in de communicatie"
  • Elke fondsenwerver krijgt met SEPA te maken

    16 april 2012

    De Single Euro Payments Area (SEPA) zal in 2014 een feit worden. Dat betekent ingrijpende veranderingen voor fondsenwervende instellingen. Zoals de verordening er nu uitziet, zullen de acceptgiro en Giro555 verdwijnen.

    Lees meer over "Elke fondsenwerver krijgt met SEPA te maken"
  • Op sociale media moet je je sociaal gedragen

    16 april 2012

    We zouden over de sociale media alleen al een heel magazine kunnen maken. Het is een hot topic, bijna iedereen is er mee bezig. Sommigen denken dat het de heilige graal is. Maar we zijn nog maar net onderweg.

    Lees meer over "Op sociale media moet je je sociaal gedragen"
  • Telefonische fondsenwerving moet uit de kinderschoenen

    16 april 2012

    Het bellen voor fondsenwervende instellingen in de afgelopen 20 jaar behoorlijk geprofessionaliseerd. Maar we zijn er nog lang niet.

    Lees meer over "Telefonische fondsenwerving moet uit de kinderschoenen"
  • Showcase of fundraising, innovation and inspiration

    16 april 2012

    Er is ontzettend veel kennis over fondsenwerving. Dat blijkt op de internationale congressen, op onze eigen Vakdag Fondsenwerving en in de bladen zoals Vakblad Fondsenwerving. En er is SOFII.

    Lees meer over "Showcase of fundraising, innovation and inspiration"
  • Hoe werkt direct mail met kortingscouponnen bij Natuurmonumenten?

    16 april 2012

    In het vorige nummer schreven we over aandacht trekken met direct mail, bijvoorbeeld met kortingscouponnen. Samen met Natuurmonumenten doken we daar dieper in.

    Lees meer over "Hoe werkt direct mail met kortingscouponnen bij Natuurmonumenten?"
  • Samenwerken is Goed Doen

    16 april 2012

    Zo’n vier jaar geleden heb ik in dit blad een artikel geschreven over samenwerken, specifiek in de sector cultuur. Ik zou datzelfde verhaal, een-op-een, nu weer kunnen schrijven.

    Lees meer over "Samenwerken is Goed Doen"
  • De dans om het geld

    16 april 2012

    Ook het Arnhemse Introdans krijgt de komende jaren fors minder subsidie van het rijk. Dat wordt 'meer uit de markt halen' dus. Niets vreemds voor algemeen directeur Ton Wiggers, een oud-danser die niet vies is van commercieel denken.

    Lees meer over "De dans om het geld"
  • Het gevaar bij communicatie is denken dat het heeft plaatsgevonden

    16 april 2012

    De Nationale Postcode Loterij, de Vriendenloterij en de BankGiro Loterij, presenteerden begin dit jaar groeicijfers over 2011, net als vele voorgaande jaren. Weer nam de bijdrage aan de goede doelen toe. Hoe hou je dat succes vast?

    Lees meer over "Het gevaar bij communicatie is denken dat het heeft plaatsgevonden"
  • Het Business Model Canvas

    16 april 2012

    In 2009 was Alexander Ostwalder de belangrijkste spreker op een conferentie van de stichting Digitaal Erfgoed Nederland. Hij lichtte het door hem ontwikkelde paneel van negen luiken toe, dat gebruikt wordt om verdienmodellen te verbeteren.

    Lees meer over "Het Business Model Canvas"
Close