Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Vf 16-3
-
Kraak en smaak
Creatieve mensen zijn vreemde wezens. soms stromen ze over van goede ideeën, dan weer zoeken ze wanhopig naar inspiratie. Ze zijn kwetsbaar en slecht opgewassen tegen rationele argumenten. Maar ondertussen lijden ze ook aan grootheidswaanzin. En verklaren ze iedereen voor gek die kritiek heeft op hun briljante voorstellen.
-
Uitgever Vakblad Fondsenwerving zet gids Geef om uw regio voort
Vanaf mei 2014 zal het uitgeven van de gids Geef om uw Regio worden voortgezet door Vakblad Fondsenwerving.
-
Trendonderzoek compliance bij telefonische fondsenwerving
Non-profitorganisaties wedijveren volop om de gunst van de donateur. Hierbij blijft de telefoon een onverminderd populair communicatiemiddel. Voor dit communicatiekanaal gelden belangrijke regels. Naar de naleving is onderzoek gedaan.
-
Flexdoneren: flexibel doneren, maar structurele relaties
Met flexdoneren biedt Unicef donateurs maandelijks vrijheid en flexibiliteit om zelf te bepalen of ze wel of niet steunen. Vakblad Fondsenwerving sprak met bedenker Mark van Hemert, productmanager lidmaatschappen en giften.
-
Neelam Makhijani, CEO Resource Alliance, gaat terug naar India
Ze was meer dan een decennium actief voor de Resource Alliance, eerst als hoofd van het Education Programme en later als CEO. Recent vertrok Neelam Makhijani om haar moeder in Idia bij te staan.
-
Tony Myers over major giving
Tony Myers heeft in de loop der jaren generaties fondsenwervers opgeleid in de kunst van major giving. Hij heeft organisaties geholpen ambitieuze campagnes te realiseren.
-
Het magazine: loyaliteit, binding en merklading met een blad
Magazines vervullen voor veel goede doelen een belangrijke rol in de communicatiemix. Voor uitgever Anita van der Aa is dat geen nieuws.
-
Betrekken en mobiliseren
Er is veel veranderd sinds begin jaren 90 de eerste opleiding voor fondsenwerving begon.
-
Het bedanken wordt (ook) nagelaten
Het Instituut GoedNalaten heeft recent weer het Groot Nederlands Erfenis Communicatie Onderzoek uitgevoerd. Opvallendste conclusies: bedanken blijft moeilijk, net als het formuleren van een overtuigende erfenissenmissie.
-
"Als niemand het doet, doen wij het gewoon"
De Nierstichting omarmde het maatschappelijk ondernemerschap en nam het initiatief om een draagbare kunstnier te ontwikkelen en op de markt te brengen. Directeur Tom Oostrom en relatiemanager Hilde van Rooij vertellen hoe de werkwijze van de Nierstichting is veranderd.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- Volgende pagina