Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Berichten over Vf 21-2

  • Zo wikkel je nalatenschappen het beste af

    8 mei 2019

    Het werven van nalatenschappen krijgt de laatste jaren terecht veel aandacht. Maar ook de afhandeling kan worden gezien als onderdeel van het fondsenwervingsbeleid. Als het niet goed gebeurt, kun je als organisatie veel inkomsten mislopen. Daar zijn in de praktijk serieuze voorbeelden van. In dit artikel brengen we een overzicht waarmee allemaal rekening gehouden moet worden, wil je tot een optimale afwikkeling van nalatenschappen komen.

    Lees meer over "Zo wikkel je nalatenschappen het beste af"
  • Jacqueline Gesink: "Je moet niet geven enkel en alleen omdat iemand het je vraagt"

    6 mei 2019

    In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwerver centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Elk nummer spreken we een fondsenwerver over het vak en het eigen geefgedrag. Deze keer: Jacqueline Gesink, fondsenwerver bij JDRF Nederland.

    Lees meer over "Jacqueline Gesink: "Je moet niet geven enkel en alleen omdat iemand het je vraagt""
  • Pella Brinkman: Met je voeten in de aarde blijven

    29 april 2019

    In Vakblad fondsenwerving zetten we niet alleen de fondsenwervers centraal, maar ook die andere onmisbare groep: de vrijwilligers. Deze keer: bodemecoloog Pella Brinkman.

    Lees meer over "Pella Brinkman: Met je voeten in de aarde blijven"
  • Op reis met je (potentiële) gevers

    29 april 2019

    Het klinkt tegelijk simpel en raadselachtig. Donateurs geven geld, waarmee het goede doel zijn missie kan nastreven. Wat heeft dat nou te maken met op reis gaan? Het simpele antwoord is: alles. Vooral sinds we steeds digitaler werken zien we een veelheid van contact- en beslismomenten van (potentiële) donateurs in relatie tot het goede doel. De lijn die je langs al die momenten kan trekken, dat is de donorjourney. Een rechte lijn is het meestal niet.

    Lees meer over "Op reis met je (potentiële) gevers"
  • 60 Jaar Junior Chamber International in Nederland

    16 april 2019

    De Junior Chamber International heeft reden om feest te vieren. Het is namelijk 60 jaar geleden dat de Nederlandse afdeling van JCI officieel het levenslicht zag. Voor Vakblad fondsenwerving het moment voor een kijkje in het verleden en een blik op de toekomst. Welke projecten heeft JCI verwezenlijkt en wat zijn de plannen voor de nabije toekomst?

    Lees meer over "60 Jaar Junior Chamber International in Nederland"
  • Erkenningspaspoort voor fondsenwervende instellingen

    16 april 2019

    Erkende goede doelen publiceren sinds 1 maart 2019 elk hun CBF-Erkenningspaspoort, met een aantal kerngegevens waarmee de donateurs en andere belangstellenden snel inzicht kunnen krijgen in hun missie, activiteiten, inkomsten en bestedingen. Het publiceren van zo'n paspoort is vanaf die datum verplicht voor alle CBF-erkende fondsenwervende instellingen.

    Lees meer over "Erkenningspaspoort voor fondsenwervende instellingen"
  • Doorpakken II

    16 april 2019

    We kijken terug op een zeer geslaagde Vakdag Fondsenwerving, de twaalfde. De upgrading van het programma de laatste jaren, met meer sessies met zeer ervaren, buitenlandse sprekers en Nederlandse toppers, heeft deze nationale congresdag voor iedereen in fondsenwerving – veel of weinig ervaring – nog aantrekkelijker gemaakt.

    Lees meer over "Doorpakken II"
  • Carel en Imme Rog; over de pionier en zijn dochter

    16 april 2019

    Sommige beroepen, zoals arts of advocaat, zitten in de familie. In het geval van Imme Rog is het marketingexpert. Al ruim negentien jaar zet ze zich in voor de Goede Doelen Loterijen. Haar voorbeeld? Vader Carel Rog, voormalig directeur Reader’s Digest Benelux en een van de pioniers als het gaat om direct marketing. Hij kreeg onlangs zelf het naar hem vernoemde eerbetoon: de Carel Rog Penning, ter gelegenheid van 15 jaar Data Driven Marketing Association (DDMA). Een dubbelinterview over commerciële communicatie, het geheim van succesvolle marketing en pionieren in nieuwe tijden.

    Lees meer over "Carel en Imme Rog; over de pionier en zijn dochter"
  • Kleur bekennen

    16 april 2019

    Vol verwachting klopte mijn hart: ik mocht stemmen voor de Provinciale Staten! Moest ik trouw blijven aan de partij die mij op landelijk en Europees niveau vertegenwoordigt? Of kon ik beter een club kiezen die mijn belangen dicht bij huis behartigt? Spannend hoor!

    Lees meer over "Kleur bekennen"
Close