Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Impact
-
Acht essentiële ingrediënten om een partnerorganisatie te laten beginnen met fondsen werven
Stel, je partnerorganisatie wil beginnen met fondsen werven in een land in ontwikkeling, dan zijn dit enkele essentiële ingrediënten.
-
Acht factoren voor succesvolle fondsenwerving in ontwikkelingslanden
De wereld verandert snel: waar lokale ngo’s tien jaar geleden de meeste fondsen nog vanuit het buitenland wierven, vinden ze nu steeds vaker de weg naar donoren uit eigen land. Stichting Wilde Ganzen werkt met partners in Kenia, Zuid-Afrika, Brazilië en India aan meer zelfredzaamheid, duurzaamheid en organisatiekracht, door middel van lokale fondsenwerving. Wat maakt fondsenwerving in ontwikkelingslanden tot een succes?
-
AIDS 2018 Keeping the promise!
Toen hiv / aids in de jaren 80 voor het eerst voorkwam als een bedreiging voor de volksgezondheid, nam Nederland de uitdaging aan te werken voor groepen die door andere landen werden gemarginaliseerd en gestigmatiseerd. Tegenwoordig is Amsterdam een 'Fast Track-stad' die zich eraan heeft gecommitteerd ervoor te zorgen dat de wereld het ambitieuze doel van het beëindigen van aids in 2030 kan bereiken. En in die stad werd in juli dit jaar de tweeëntwintigste International AIDS Conference gehouden.
-
Game Changer: Jordan van Bergen van Geef.nl
Internetadviseur Jordan van Bergen zag in 1999 steeds meer online-initiatieven verschijnen, met internetdiensten voor goede doelen. Het stond hem tegen dat er hoge abonnementskosten werden berekend aan de doelen. Jordan besloot het heft in eigen hand te nemen en zette in 2001 de stichting GeefGratis op.
-
Game Changer: Nike Boor van het Fonds Gehandicaptensport
In de serie Game Changers vragen we aandacht voor mensen en organisaties die op indrukwekkende, innovatieve en/of onconventionele wijze bijdragen (of hebben bijgedragen) aan het werken aan een betere wereld.
-
Iemand nog op zoek naar impact?
Impact is populair... Iedere zichzelf respecterende non-profitorganisatie voelt zich verplicht impact zichtbaar te maken. Maar wat is impact precies? En hoe ziet het eruit? Phil Compernolle, strategie- en evaluatieadviseur legt uit: ‘Impact moet je niet meten maar onderzoeken’.
-
Fotojournalistiek is onmisbare partner voor goede doelen
World Press Photo, ’s werelds meest prestigieuze fotowedstrijd, brengt sinds 1955 het belang van kwalitatieve fotojournalistiek en persvrijheid onder de aandacht. De tentoonstellingen trekken wereldwijd meer dan vier miljoen bezoekers. Wij gaan het gesprek aan met directeur Lars Boering. Over fotojournalisten, beeld, verhalen en de relatie tot het werk van goede doelen.
-
Amsterdammers helpen Amsterdammers
In Het Parool verschijnt elke zaterdag een verhaal van een minderbedeelde Amsterdammer die een dringende wens heeft. En die wordt vervolgens vervuld. Een opmerkelijk charitassprookje waar de fondsenwerving nu eens niet en de bestedingskant wél de meeste hoofdbrekers oplevert.
-
Ank van Drenth blikt terug op 36 jaar bij de Hartstichting
Ank van Drenth (65), een van de weinige artsen van de Hartstichting, nam na 36 jaar afscheid. In een gesprek met redacteur Marthe Damman kijkt ze terug. Hoe groot is de impact van de Hartstichting, het goede doel dat al bijna 45 jaar non-stop hamert op het belang van reanimatie door omstanders?
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- Volgende pagina