Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Berichten over Vf 22-2

  • Natuurmonumenten hield in 2019 laatste collecte

    17 maart 2020

    Natuurmonumenten heeft in 2019 zijn laatste landelijke huis-aan-huiscollecte georganiseerd. Als je de jaarverslagen bekijkt en de lijn van de collecteopbrengsten de laatste jaren naar beneden ziet gaan, lijkt het een logische beslissing. In 2018 bracht de collecte € 630.000 op, een achteruitgang ten opzichte van het jaar daarvoor met ongeveer tien procent. We spraken erover met Barbara Hellendoorn, sinds anderhalf jaar manager Marketing & Communicatie bij Natuurmonumenten.

    Lees meer over "Natuurmonumenten hield in 2019 laatste collecte"
  • Erika van Harten over fondsenwerving: 'Bang zijn is nooit een goede strategie'

    12 maart 2020

    In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: Erika van Harten, verantwoordelijke voor de particuliere fondsenwerving bij Kansfonds.

    Lees meer over "Erika van Harten over fondsenwerving: 'Bang zijn is nooit een goede strategie'"
  • Toegift: bijna honderd goede doelen met één missie

    10 maart 2020

    Een gezamenlijke campagne van heel veel goede doelen. Het was in de jaren 90 een keer geprobeerd om vrijwilligers landelijk in het zonnetje te zetten. Maar de collectieve steun van de goede doelen die daarvoor nodig was, bleek er toen nog niet te zijn.

    Lees meer over "Toegift: bijna honderd goede doelen met één missie"
  • Gebeurtenissen en kansen

    3 maart 2020

    Sinds kort kost het in bewaring geven van donatiegelden bij banken geld. Dat er negatieve rente is, kunnen we de banken niet verwijten. Maar dat maakt het niet minder gek dat goede doelen eerst geld investeren om donaties binnen te krijgen, deels ook voor bankkosten, om vervolgens voor het bewaren van dat geld te moeten betalen. Je hebt dan toch het idee dat je tweemaal betaalt voor hetzelfde. Het percentage is laag, maar de bedragen zijn groot. Ik vind dat de banken een uitzondering moeten maken voor erkende goede doelen. Ze gaan er tegenwoordig allemaal prat op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen. Geen negatieve rente voor goede doelen is een prachtige kans voor ze om aan die woorden inhoud te geven.

    Lees meer over "Gebeurtenissen en kansen"
  • Belangrijke herschikking in de fondsenwervingsbranche: NLFL verder onder vlag van GDN

    3 maart 2020

    De activiteiten van Nederland Filantropieland worden op termijn ondergebracht onder de vlag van Goede Doelen Nederland. Dit werd eind januari bekend gemaakt. Er ontstaat dan één brancheorganisatie voor de inrichting en positionering van de fondsenwervingssector: professionalisering, dienstverlening en belangenbehartiging. Een ingrijpende verschuiving in het filantropische landschap en daarom tijd om aan te schuiven bij de hoofdrolspelers: directeuren Margreet Plug van Goede Doelen Nederland en Marc Petit van Nederland Filantropieland.

    Lees meer over "Belangrijke herschikking in de fondsenwervingsbranche: NLFL verder onder vlag van GDN"
  • Gek

    3 maart 2020

    Waarom hoor ik in de supermarkt altijd muziek? Moet ik daar blij van worden? Hetzelfde geldt voor openbare liften. Winkelcentra. Parkeergarages. Overal wordt de stilte verdreven door onbestemde deuntjes. Ik word er gek van.

    Lees meer over "Gek"
  • Een greep uit het programma van de Vakdag fondsenwerving 2020

    3 maart 2020

    Tijdens de Vakdag in de Rijtuigenloods kun je weer genieten van tientallen presentaties over verschillende onderwerpen; van technieken tot relatiemanagement en van trends tot tips, je kunt het zo gek niet bedenken. Wat kun je verwachten? Een greep uit het programma, met heel veel sessies, absoluut de moeite waard!

    Lees meer over "Een greep uit het programma van de Vakdag fondsenwerving 2020"
  • Doneren met een themaloterij van FAIRSHARE

    25 februari 2020

    Native Content - Roelant Reizevoort en Michiel van Dijk, beiden met ruime ervaring in de wereld van kansspelen, begonnen in 2015 FAIRSHARE Nederland. We spreken met Roelant, van huis uit marketeer, was hij eerder productmanager Lotto, marketingdirecteur van De Lotto en uiteindelijk manager bij FAIRSHARE, de eerste Nederlandse organisatie in dertig jaar die een loterijvergunning heeft weten te verwerven.

    Lees meer over "Doneren met een themaloterij van FAIRSHARE"
Close