Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Berichten over Vf 23-5

  • Hanneke Warrink (Cordaid / Giro555) over fondsenwerving

    22 november 2021

    In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: de doorgewinterde fondsenwerver Hanneke Warrink die al meer dan dertig jaar in het vak zit. En dat terwijl ze er per toeval in rolde. Sinds 2005 is ze senior fondsenwerver bij Cordaid. 'Een persoonlijke band krijgen met donateurs is een utopie.'

    Lees meer over "Hanneke Warrink (Cordaid / Giro555) over fondsenwerving"
  • Cultureel Erfgoed

    18 november 2021

    Zo om de twee weken wordt er aangebeld en staat er iemand met een collectebus voor de deur. Meestal een oudere dame of heer met een vertrouwenwekkende blik in de ogen. De collectebus wordt naar je toe bewogen en gelijktijdig wordt de giftvraag gesteld. Mijn antwoord is altijd: ‘Ja’. Er staat in de keuken een potje met kleingeld en daar kunnen altijd een paar euro’s uit gemist worden. Zo gaat het bij mij thuis al jaren. En dat ondanks mijn slechte opvoeding op dat gebied.

    Lees meer over "Cultureel Erfgoed"
  • Boekrecensie: 'Filantropie' van Theo Schuyt

    17 november 2021

    Professor Theo Schuyt is een groot pleitbezorger van de filantropie. Dat ademt zijn nieuwe boek uit: ‘Filantropie heeft én geeft zin, zowel aan de gever van tijd, kennis en geld als aan de ontvangende partij’. (p.212)

    Lees meer over "Boekrecensie: 'Filantropie' van Theo Schuyt"
  • Snapshot Legacy Monitor 2021: Nalatenschappenmarkt verbreedt en verjongt

    16 november 2021

    De nieuwste Legacy Monitor toont een aanzienlijke inkomstengroei uit nalatenschappen in 2020. Deze zet zich voort in 2021. Ook de komende tien jaar blijft de groei positief. Voor het eerst liet de Legacy Monitor niet alleen groei zien door meer overlijdens en hogere waarden, maar ook door een hoger percentage erflaters dat goede doelen begunstigt. Onlangs verscheen de samenvatting voor niet-deelnemers, het zogenoemde Snapshot report.

    Lees meer over "Snapshot Legacy Monitor 2021: Nalatenschappenmarkt verbreedt en verjongt"
  • Het belang van persoonlijk en relevant communiceren met donateurs en vrijwilligers

    11 november 2021

    Iedereen wil gezien en gewaardeerd worden. Vanuit die beleving benaderen wij de wereld en willen wij niets liever dan dat de wereld daar ook een beetje rekening mee houdt. We weten ook dat er bijna acht miljard mensen op de wereld zijn en ieder z’n persoonlijke voorkeuren, behoeften en wensen heeft. Hier goed aan kunnen voldoen, is best een uitdaging waar veel organisaties mee worstelen. Mensen die zich kunnen verplaatsen in de behoeften van anderen en daarop inspelen, zijn volgens Stephen R. Covey empathische luisteraars, schrijft hij in zijn bestseller ‘The 7 habits of highly effective people’. Mensen, maar ook bedrijven die zoeken naar mogelijkheden om de ander echt te begrijpen en de wereld bekijken zoals de ander deze bekijkt, voldoen aan dit begrip.

    Lees meer over "Het belang van persoonlijk en relevant communiceren met donateurs en vrijwilligers"
  • Boekrecensie: 'Geven is Leven' van Wim de Bundel

    10 november 2021

    Geven is Leven is een inspirerend boek dat de wereld van goede doelen, sport en het bedrijfsleven hartstochtelijk beschrijft. Wim de Bundel vertelt het verhaal over hoe hij Delta Lloyd op sleeptouw nam om extreem klantgericht te worden. Door topsporters als voorbeeld te nemen, wist hij intern een cultuurverandering te bereiken én klantgerichtheid duurzaam te borgen.

    Lees meer over "Boekrecensie: 'Geven is Leven' van Wim de Bundel"
  • De cultuursector na corona: gered door noodsteun, creativiteit en particuliere donateurs

    9 november 2021

    In grote delen van 2020 kon je een speld horen vallen in het theater, op het poppodium en in het museum. Niet omdat men ademloos naar de kunst of een optreden aan het kijken was, maar omdat er niemand was. De anders zo levendige plekken bleven angstvallig leeg: garderobes zonder jassen, cafés zonder afwas en kunst zonder belangstellende ogen. De koffieapparaten bleven uit, de taps dicht. Er schuifelde geen publiek naar binnen in afwachting van een voorstelling, want het publiek zat thuis.

    Lees meer over "De cultuursector na corona: gered door noodsteun, creativiteit en particuliere donateurs"
  • Gevolgen van de pandemie

    2 november 2021

    Tegen het einde van de lockdowns, de avondklok, de mondkapjesplicht en de anderhalvemeterafstand (‘maar wel de handen blijven wassen, mensen!’) verschijnen veel rapporten over de gevolgen van de pandemie.

    Lees meer over "Gevolgen van de pandemie"
  • Tsering Jampa: Geven draagt bij aan je ontwikkeling als mens

    2 november 2021

    Tibet staat sinds dit jaar op nummer één als meest onvrije land op de Freedom in the World Index. Deze beruchte eerste plaats wordt gedeeld met Syrië. Zeventig jaar geleden viel China Tibet binnen en onderdrukt sindsdien de Tibetaanse cultuur, identiteit en taal. In Tibet wonen circa zes miljoen mensen. In 1999 startte Tsering Jampa op een zolderkamertje International Campaign for Tibet Europe (ICT Europe). Dit najaar neemt ze afscheid als directeur. Het lot van de Tibetaanse bevolking raakt haar nog steeds diep.

    Lees meer over "Tsering Jampa: Geven draagt bij aan je ontwikkeling als mens"
  • Kleur bekennen: zal groen de wereld van de ondergang redden?

    2 november 2021

    Dat McDonalds onze harten veroverde met een rood en geel logo is geen toeval. Uit onderzoek blijkt dat je nergens zo blij van wordt als van geel (‘Happy…’) en nergens zoveel honger van krijgt als van rood (‘…Meal’). Daar komt bij dat je het kleurrijke logo onmogelijk kunt negeren in het straatbeeld of langs de snelweg. Tata-ta-ta-taaaa!

    Lees meer over "Kleur bekennen: zal groen de wereld van de ondergang redden?"
Close