Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Berichten over Vf 16-4

  • WWAV Beyond Woerden

    14 juni 2014

    WWAV is verhuisd. Na zeventien jaar vertrok het marketingcommunicatiebureau uit Woerden, om in Amsterdam in te trekken bij zusterbureau TBWA.

    Lees meer over "WWAV Beyond Woerden"
  • De onlinedonateur is een bescheiden gever

    14 juni 2014

    Herman Jansen ging, in het kader van een afstudeerproject voor Mobillion, op zoek naar de kenmerken van de typische onlinedonateur.

    Lees meer over "De onlinedonateur is een bescheiden gever"
  • Legacy Foresight in Nederland?

    14 juni 2014

    Ook in Engeland vormen nalatenschappen een belangrijke bron van inkomsten voor goede doelen. Ze kunnen bij de werving gebruikmaken van de enorme bron van informatie van Legacy Foresight.

    Lees meer over "Legacy Foresight in Nederland?"
  • De angst om niets te missen

    14 juni 2014

    Dat we nu in staat zijn wereldwijd te communiceren, contacten te leggen en nieuwe kansen te creëren, heeft voor fondsenwervers grote gevolgen. Het betekent verandering, innovatie en tal van nieuwe mogelijkheden. Maar je moet wel blijven focussen.

    Lees meer over "De angst om niets te missen"
  • De Protestantse Kerk en de uitdagingen van SEPA

    14 juni 2014

    In eerdere artikelen hebben we duidelijk gemaakt dat de invoering van de nieuwe betaalregels onder SEPA weliswaar heel wat fondsenwervende instellingen problemen oplevert, maar dat er ook nieuwe kansen zijn.

    Lees meer over "De Protestantse Kerk en de uitdagingen van SEPA"
  • YourChapp: wat een app

    14 juni 2014

    Onlineactiviteiten verlopen steeds vaker via de mobiele telefoon. Wil je daarvan optimaal gebruik maken als fondsenwerver, dan zul je aan de app moeten. YourChapp is er speciaal voor ontwikkeld.

    Lees meer over "YourChapp: wat een app"
  • Vakblad Fondsenwerving, de methode, de mensen, de missie

    14 juni 2014

    We bestaan nu vijftien jaar. De manier waarop we het blad maken, heeft zich in de loop der jaren steeds verder ontwikkeld, net als de mensen die erbij betrokken zijn.

    Lees meer over "Vakblad Fondsenwerving, de methode, de mensen, de missie"
  • Slechte doelen?

    14 juni 2014

    Sinds enkele jaren geleden dat prachtige Convenant door overheid en filantropische sector werd ondertekend, wordt geprobeerd nieuwe regels te bedenken, die ervoor zorgen dat alles een beetje behoorlijk loopt bij de fondsenwervende instellingen. Dat gaat niet echt voorspoedig.

    Lees meer over "Slechte doelen?"
  • Tandpastagrijns

    14 juni 2014

    Straatwerving is een bijzonder fenomeen. Het is al jaren een van de meest succesvolle manieren om donateurs te werven. Maar ondertussen ken ik echt niemand die het leuk vindt om op straat besprongen te worden. Wist u trouwens dat de Dikke van Dale het bestaan van straatwerving volledig ontkent? En ook googelen kan ik niemand aanraden, tenzij je dol bent op verwensingen en haatberichten.

    Lees meer over "Tandpastagrijns"
  • Proud to be a fundraiser

    14 juni 2014

    Er zijn heel wat redenen waarom ik er trots op ben, dat ik fondsenwerver ben. De belangrijkste is dat fondsenwerving, in meer dan een opzicht, levens redt.

    Lees meer over "Proud to be a fundraiser"
Close