Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Berichten over Partnerschappen

  • Dilemma's en afwegingen: fossiele sponsors in de culturele sector

    16 juli 2024

    Fossiele sponsoring in de culturele sector is de afgelopen tijd een hot topic. Sponsorrelaties met olie- of gasbedrijven, luchtvaartmaatschappijen of financiële instellingen die fossiele activiteiten financieren, worden kritisch bevraagd door klimaatactivisten. En ook vanuit de sector worden deze relaties onder de loep genomen. Wat zijn recente ontwikkelingen en hoe voeren verschillende culturele instellingen hun duurzame ambities door in hun sponsorbeleid?

    Lees meer over "Dilemma's en afwegingen: fossiele sponsors in de culturele sector"
  • De prestatieloop als sponsorloop: de infrastructuur achter hardlopen voor het goede doel

    11 juli 2024

    Voortgestuwd door de beat die door de speakers knalt, pers je er een laatste eindsprint uit, richting de boog van de finish. Je longen branden, je benen zijn verzuurd, het zweet gutst van je voorhoofd. Het publiek juicht je toe. Op de streep gooi je je armen in de lucht: het is gelukt. Een persoonlijke overwinning, die ook nog eens geld opgebracht heeft.

    Lees meer over "De prestatieloop als sponsorloop: de infrastructuur achter hardlopen voor het goede doel"
  • Bedrijfswerving: gesprek en opvolging

    2 april 2024

    Het werven van begunstigers in het bedrijfsleven is voor veel fondsenwervende organisaties nog altijd een uitdagende klus. Daarom geeft Jesse Oude Egberink van Van Dooren Advies (VDA) in drie nummers van het Vakblad een inkijkje in het wervingsproces. In dit tweede artikel in de reeks: het proces vanaf het eerste contact met een mogelijke begunstiger tot aan het tekenen van dat partnership. Met dit keer als casus: Stichting Prinsengrachtconcert, waar VDA sinds 2018 mee samenwerkt, en een sponsor wiens naam anoniem wordt gehouden.

    Lees meer over "Bedrijfswerving: gesprek en opvolging"
  • Bedrijfswerving: hoe vind je de perfecte match?

    7 november 2023

    Het werven van begunstigers in het bedrijfsleven is voor veel fondsenwervende organisaties nog altijd een uitdagende klus. Daarom geeft Jesse Oude Egberink van Van Dooren Advies (VDA) de komende nummers een inkijkje in het wervingsproces. In elk artikel gebruikt hij daarbij een voorbeeld dat hij en zijn collega’s in hun werk voorbij hebben zien komen. In dit artikel: de zoektocht naar een potentiële bedrijfspartner, met als casus de Koninklijke Hondenbescherming, met wie VDA tussen 2018 en 2023 samenwerkte. 

    Lees meer over "Bedrijfswerving: hoe vind je de perfecte match?"
  • Barry Schep over fondsenwerving: ‘Een partnerschap bespreken duurt lang, maar is ook veel langer van waarde’

    18 juli 2022

    In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: oud-topkorfballer Barry Schep, nu manager partnerships bij het Koninklijk Nederlands Korfbal Verbond (KNKV), de organisatie die 85.000 korfballende Nederlanders bedient. In zijn functie houdt hij zich bezig met evenementen, sponsoring en partnerschappen.

    Lees meer over "Barry Schep over fondsenwerving: ‘Een partnerschap bespreken duurt lang, maar is ook veel langer van waarde’"
  • WeTransfer en Special Arts: creativiteit als basis voor samenwerking

    19 mei 2022

    In de galerie van Special Arts staat zeer kleurrijke kunst. Keramiek, schilderijen, geknoopte poppen en sculpturen. We spraken met directeur Tine Veldhuizen hoe mensen met een beperking zich als kunstenaar ontwikkelen. En hoe de organisatie financiering werft voor de activiteiten. Maurits Sterkenburg is outsider artist en spoken word dichter en vertelt over zijn drijfveren. Tessa Pauw en Moniek Suren van WeTransfer waren de drijvende kracht om een online galerie te ontwikkelen voor Special Arts: www.specialarts.org/. Ze geven toelichting over dit project.

    Lees meer over "WeTransfer en Special Arts: creativiteit als basis voor samenwerking"
  • Van ego’s naar échte partnerships

    14 december 2021

    Samenwerking is de rode draad in dit nummer, een steeds belangrijker thema voor fondsenwervende organisaties.

    Lees meer over "Van ego’s naar échte partnerships"
Close