Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Voorpagina

De rijkdom van emoties: Verdriet

Emoties zijn even vreemd als vanzelfsprekend. Ze laten ons afwisselend vechten, vluchten of verstijven, maar denk maar niet dat je daar zelf controle over hebt. In mijn vorige column ging het over angst en de manier waarop goede doelen op deze emotie inspelen. Deze keer gaat het over verdriet.

Lees meer over "De rijkdom van emoties: Verdriet"

Nieuws

Meer nieuws

Advertentie

Banner Mindwize

Must reads

Verdieping

  • Onderzoek Scriptie-onderzoek: structuur en strategie als fundament voor fondsenwervend succes

    Het succes van goede doelen is afhankelijk van hun vermogen om duurzaam donateurs te werven. Maar aan welke knoppen kun je draaien, zodat er bijgedragen wordt aan deze groei? Dit artikel geeft, op basis van onderzoek door de auteur uitgevoerd voor zijn Masterthesis aan De Haagse Hogeschool, inzicht in de relatie tussen organisatiestructuren en marketingstrategieën binnen de goededoelensector.

    Lees meer over "Scriptie-onderzoek: structuur en strategie als fundament voor fondsenwervend succes"
  • Interview Frits Hirschstein: Geef iedereen een glimlach op het gezicht

    Frits Hirschstein richtte in 2002 KiKa op. Na twintig jaar ging hij in 2023 met pensioen. Bij zijn afscheid zei dr. Rob Pieters, kompaan van het eerste uur: ‘Frits heeft zich enorm sterk gemaakt om het onderzoek naar kinderkanker te versnellen.’ Hirschstein zelf schreef in 2024 een boek over zijn ervaringen bij KiKa, met de prikkelende titel ‘Doe het in één keer goed!’. Tegenwoordig helpt hij voor 25 procent van zijn tijd goede doelen.

    Lees meer over "Frits Hirschstein: Geef iedereen een glimlach op het gezicht"
  • Column Column De Geefpartner: Maayke Botman (Oranje Fonds)

    Een collega zegt wel eens gekscherend dat wij straks, als adviseurs Bestedingen, overbodig zijn omdat AI ons werk zal overnemen. Met één druk op de knop kunnen toezeggings- of afwijzingsbrieven dan uit het systeem rollen. Hoewel de ontwikkelingen razendsnel gaan, blijft het de vraag: wat gaat er verloren aan maatwerk?

    Lees meer over "Column De Geefpartner: Maayke Botman (Oranje Fonds)"
  • Vuistregels voor online conversie

    De gemiddelde conversie van websites in Nederland is al jaren stabiel rond de twee procent. Fondsenwervende websites zijn daar geen uitzondering op. Het betekent dat gemiddeld twee van de honderd bezoekers een donatie doen. Een andere vuistregel is dat drie procent van de bezoekers aan fondsenwervende websites een e-mailadres achterlaat. Met licht stijgende bezoekersaantallen zorgt dit ervoor dat er steeds meer online donaties binnenkomen. Maar het gaat niet hard.

    Lees meer over "Vuistregels voor online conversie"
  • Onderzoek Marktonderzoek: Effectief inzicht krijgen in doelgroepen en trends

    Marktonderzoek is niet langer het exclusieve domein van commerciële bedrijven. Ook goede doelen en culturele organisaties hebben steeds meer te winnen bij het gebruik van deze methode om hun impact te vergroten en hun strategie te versterken. Met goed onderzoek leren zij hun doelgroepen beter kennen, ontdekken zij verbeterpunten in hun dienstverlening en maken zij gefundeerde keuzes. Maar hoe zet je marktonderzoek effectief in? En welke trends zijn belangrijk om in de gaten te houden? In dit artikel komen de mogelijkheden aan bod aan de hand van voorbeelden uit recent onderzoek, waaronder een onderzoek uitgevoerd met de Hersenstichting.

    Lees meer over "Marktonderzoek: Effectief inzicht krijgen in doelgroepen en trends"

Meer artikelen

Vacatures

Evenementen

Masterclass 'Donor Journeys'

Fundraisers-Belgium-Horizontaal-Basis.jpgdinsdag 01 april 2025 09:30 Datum 1 april 2025, 9.30 - 16.00 Locatie Huis van het Nederlands, Philippe de Champagnestraat 23, 1000 BRUSSEL Inhoud Donorretentie, donor journeys, geïntegreerde communicatie, persona's en ... lees verder

Workshop Fondsenwerving Zakelijke Markt 1: Hoe kom ik aan tafel bij bedrijven?

GDN 2022 HD.pngvrijdag 04 april 2025 09:30 Datum 4 april 2025, 09:30 - 16:30 Locatie Goede Doelen Nederland, James Wattstraat 100 in Amsterdam (5e etage). Inhoud In samenwerking met 'De Rake Zaak' biedt Goede Doelen Nederland drie speciaal... lees verder

Webinar: Stichting Metakids met Buckaroo over 3FM’s Serious Request

GDN 320.pngwoensdag 07 mei 2025 11:00 Datum Donderdag 7 mei, 11:00 - 12:00 Inhoud In december 2024 haalde Stichting Metakids samen met 3FM Serious Request een indrukwekkend bedrag van €11.513.485 op. Met deze prachtige opbrengst kan ... lees verder

Meer vacatures

Meer evenementen

Al 27 jaar hét vakblad over fondsenwerving en filantropie in Nederland

Lees hier het laatste nummer:

BEKIJK

Jaargang 27 Nr 1
BEKIJK

Tip de redactie

Ideeën voor een artikel, column of nieuwsbericht? Neem contact met ons op

Ideeën voor een artikel, column of nieuwsbericht? Neem contact met ons op

Advertentie

Partners

Close