Deze (branded) content wordt je aangeboden door Mindwize

  • Aankondiging 2 - Zorgvriendenweek en Mindwize.png

    Workshops Vakdag 2025: Zorgvriendenweek en Constante groei, jaar na jaar

    Tijdens de Vakdag fondsenwerving, op 25 september 2025 in het Beatrix Theater in Utrecht, worden tientallen workshops en panels georganiseerd. Vandaag kunnen we twee nieuwe sessies bekendmaken: een kijkje in de keuken bij de totstandkoming en groei van de Zorgvriendenweek, en een workshop over het bewerkstellingen van constante groei. En er volgen de komende periode nog veel meer workshops!

    Lees meer over "Workshops Vakdag 2025: Zorgvriendenweek en Constante groei, jaar na jaar"
  • brievenbus.jpg

    Neuromarketingonderzoek: post effectief als afsluiter van campagne

    Post trekt de meeste aandacht in de fondsenwervingsmix, blijkt uit een neuromarketingonderzoek van PostNL in samenwerking met Mindwize, de Trombosestichting en KiKa. De onderzoekers concluderen dat het effect van post het grootst is wanneer goede doelen dit inzetten aan het einde van hun wervingscampagne.

    Lees meer over "Neuromarketingonderzoek: post effectief als afsluiter van campagne"
  • Pyramide 3 lagen.png

    Mind the gap: het ondergewaardeerd potentieel van middle donors

    In het niemandsland tussen direct marketing met reguliere schenkers (one-to-many) en de persoonlijke aanpak van major gift fundraising (one-to-one) ligt het rijk van de middle donors (one-to-some). In fondsenwervingsstrategieën ligt de nadruk vaak ofwel op het verwerven van nieuwe schenkers op korte termijn – meestal met een laag giftbedrag, ofwel op het verwerven van grote schenkingen met het oog op een langetermijninvestering.

    Lees meer over "Mind the gap: het ondergewaardeerd potentieel van middle donors"
  • Corona.jpg

    Fondsenwerving in (post)coronatijden: crisissen zijn uitdagingen

    Visionair is het artikel dat de Italiaanse fondsenwervingsconsultant Simona Bianco vanuit de beslotenheid van haar thuiskantoor schreef in het midden van de Italiaanse coronachaos. Visionair omdat ze de essentie van fondsenwerving vat. De fondsenwervende organisaties – net als de rest van de maatschappij – plooiden zich naar de essentie: het dienen van de visie en de waarden van de organisatie, eerlijke en transparante communicatie over de missie en de noden, aangrijpende storytelling en onverkende methodes snel lerend en flexibel toepassen.

    Lees meer over "Fondsenwerving in (post)coronatijden: crisissen zijn uitdagingen"

Meer artikelen

Close