Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Werving
-
Zesmaal de plank misgeslagen
Henk de Graaf is een van de pioniers op het gebied van het werven van nalatenschappen. Hij begon er meer dan een decennium geleden mee en is actief in Nederland en Duitsland. Hij werkte in die jaren samen met een groot aantal goede doelen en sprak met heel veel potentiële erflaters. Het leek ons een aardig idee om Henk eens te vragen wat er zoal misgaat. Want daar kunnen we van leren.
-
De collecte is springlevend
Collectes bestaan nu zo’n honderd jaar. Het langs de deur gaan met een collectebus , een typisch Nederlands fenomeen, wordt nog altijd door heel wat goede doelen jaarlijks ingezet. Mocht je denken dat collecteren uit de tijd is, dan vergis je je. Het samenwerkingsverband Stichting Collectenplan zet zwaar in op innovatie.
-
Jongvolwassenen zijn wél potentiële gevers
In oktober 2017 publiceerde HoGent, in samenwerking met KU Leuven, een onderzoek over het geven door jongvolwassenen in België. Het is een bijzonder interessant onderzoek, dat ook voor de Nederlandse fondsenwervers verplicht leesvoer is.
-
Vrachtwagens vol voor Zending over Grenzen
Je focust op het buitenland, maar dan toch ook in eigen land het verschil kunnen maken. Zending over Grenzen lukt het elk jaar weer beter met de inzamelingsactie na de retailvakbeurs PLMA in de RAI. Door een bijzondere samenwerking met de Stichting i.o. Buitengewoon Almere, werd de actie ook lokaal een groot succes.
-
Direct mail is (weer) hot
Al jaren bestaat de indruk dat er met het populairder worden van onlinewerving, door fondsenwervende instellingen, minder gebruik wordt gemaakt van direct mail. Tegelijk weten we dat bij het innen van honderden miljoenen euro’s aan donaties en contributies direct mail nog altijd een belangrijke rol speelt. Maar ook voor het werven en upgraden van nieuwe gevers wordt direct mail succesvol ingezet. Een enthousiast gesprek met twee experts.
-
Socialtalk: innovatie in huis-aan-huiswerving
Ruim een jaar geleden begon Mindwize te experimenteren met Socialtalk. Een nieuwe aanpak in fondsenwerving, waarbij mensen die incidenteel hebben gegeven, thuis worden bezocht. Ze worden tijdens die bezoekjes bedankt voor hun bijdrage en er wordt gekeken of ze structureel donateur willen worden.
-
Bewust op zoek naar de onbewuste knop
Fondsenwerving is geen eenvoudig vak. Is er bij de verkoop van een commercieel product nog sprake van een duidelijke transactie (ik betaal iets, ik krijg iets), bij goede doelen gaat het puur om een belofte, om een goed gevoel (ik betaal iets, een ander krijgt iets). De redactie van Vakblad Fondsenwerving vroeg Wike en Jeroen er hun licht over te laten schijnen.
-
De Nederlandse Brandwonden Stichting: Het benefietgala als succesvol wervingsinstrument
Benefietgala’s zijn nog steeds een sterk instrument om fondsen te werven, zoals blijkt uit de tientallen gala’s die alleen al dit jaar worden georganiseerd door goede doelen. De Nederlandse Brandwonden Stichting hield in mei haar derde succesvolle benefiet: ‘We bereiken er een doelgroep mee die we op andere manieren niet bereiken.’
-
Een brief van de notaris: Wat nu?
Voor diverse instellingen is een dergelijke brief een regelmatige gebeurtenis. Zij zullen er in het algemeen wel raad mee weten. Maar de belangstelling voor het werven van nalatenschappen groeit. En dus zullen er ook steeds vaker instellingen zijn die zo’n brief voor het eerst krijgen. We vroegen Henk de Graaf van Centrum Nalatenschappen om speciaal voor hen in kaart te brengen, wat er dan moet gebeuren.
-
Donateurs zeggen JA!
Loyaliteitsprogramma’s zijn in opmars bij goede doelen. Maar naar beloningsprogramma’s wordt nog met argwaan gekeken. Dit terwijl donateurs wel enthousiast zijn over beloningsprogramma’s bij goede doelen. Jonge donateurs zijn zelfs nog enthousiaster. Wel moet worden voldaan aan een aantal voorwaarden. Dit laat recent onderzoek van Dunck Loyalty Marketing in samenwerking met de Universiteit van Tilburg en Motivaction zien.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 7
- 8
- 9
- 10
- Volgende pagina