Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per auteur
-
Van klantdata naar marketing activiteit via E-fulfilment
Fondsenwervende instellingen weten hoe belangrijk het is om donateurs zo goed mogelijk te kennen. Kennis over je donateurs maakt het namelijk mogelijk om hen individueel te benaderen. De tijd van massa mailings is voorbij.
-
Meer donaties met Rich Snippet
Recent onderzoek in de Verenigde Staten bevestigt dat het besluit van een donateur om te geven voor meer dan dertig procent afhangt van de persoon die leiding geeft aan het goede doel.
-
De ideale donateur
Het was mijn eerste les, toen ik de fondsenwervende wereld binnenstapte: ‘vrouwen doneren meer dan mannen’. En omdat het volkomen logisch klonk, twijfelde ik geen seconde. Vrouwen zijn toch ook socialer? Meer gericht op het welzijn van hun omgeving? Sommige feiten hebben geen bewijs nodig.
-
Slechte doelen?
Dit artikel verscheen ook in Vakblad Fondsenwerving, jaargang 16, nummer 4 (juni 2014). Het is gebaseerd op een eerdere versie, die hier kan worden gelezen, en waarbij links naar de vele documentatie over het zogenaamde valildatiestelsel zijn opgenomen. Lees hier hoe branchevereniging Instituut Fondsenwerving cruciale informatie achterhoudt.
-
IF houdt belangrijke stukken over validatiestelsel achter
Het IF houdt cruciale stukken achter over het validatiestelsel fondsenwerving. Lees hier de e-mailcorrespondentie daarover. Het is fascinerend om te zien hoe snel een eenvoudig verzoek om informatie van een lid van het IF, duidelijk maakt met wat voor bestuur we te maken hebben bij deze brancheorganisatie.
-
Dossier validatiestelsel fondsenwervende instellingen
Het zo compleet mogelijke dossier validatiestelsel fondsenwervende instellingen vind je hier. Het vormt een treurig overzicht van de onmachtige wijze waarop de bestuurders van de brancheorganisaties filantropie, niet in staat zijn om binnen heldere uitgangspunten aanvaardbare regels te formuleren voor een validatiestelsel fondsenwervende instellingen.
-
Tandpastagrijns
Straatwerving is een bijzonder fenomeen. Het is al jaren een van de meest succesvolle manieren om donateurs te werven. Maar ondertussen ken ik echt niemand die het leuk vindt om op straat besprongen te worden. Wist u trouwens dat de Dikke van Dale het bestaan van straatwerving volledig ontkent? En ook googelen kan ik niemand aanraden, tenzij je dol bent op verwensingen en haatberichten.
-
Proud to be a fundraiser
Er zijn heel wat redenen waarom ik er trots op ben, dat ik fondsenwerver ben. De belangrijkste is dat fondsenwerving, in meer dan een opzicht, levens redt.
-
WWAV Beyond Woerden
WWAV is verhuisd. Na zeventien jaar vertrok het marketingcommunicatiebureau uit Woerden, om in Amsterdam in te trekken bij zusterbureau TBWA.
-
De onlinedonateur is een bescheiden gever
Herman Jansen ging, in het kader van een afstudeerproject voor Mobillion, op zoek naar de kenmerken van de typische onlinedonateur.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 90
- 91
- 92
- ...
- 110
- Volgende pagina