Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per auteur
-
Goed fout bij nalaten
Elders in dit nummer schrijven we over het initiatief GoedNalaten. Dat het jammer genoeg niet altijd goed gaat, ontdekte misdaadjournalist John van den Heuvel.
-
Opbrengsten Goede Doelen Loterijen blijven stijgen
En weer zijn ze er in geslaagd om hun records te verbeteren. De drie goededoelenloterijen kunnen met hun opbrengsten van 2011, dit jaar weer meer maatschappelijke organisaties ondersteunen. Intussen zijn de drie Novamedia/Postcode-loterijen de derde grootste private donor ter wereld.
-
Nederland is vrijgevig en Engeland is behulpzaam
Het internationaal rapporteren van de giften aan charitatieve instellingen is een haast onmogelijke taak. Want wat is precies een gift?
-
Hoe maak je direct mail (nog) effectiever?
Op het moment dat digitale communicatie aan zijn opmars bezig is, blijkt direct mail nog altijd een krachtig werfinstrument, waarmee honderden miljoenen opgehaald worden.
-
Om filantropie te laten groeien, moeten we ons echt herpakken
Let’s face it! Zo kwamen Amerikaanse fondsenwervers recent tot de conclusie dat het geven aan goede doelen in de Verenigde Staten de afgelopen veertig jaar constant op slechts 2% van het gemiddelde netto nationaal inkomen is gebleven.
-
Virusvrij fondsenwerven
Nu e-mail steeds meer in beeld komt als dagelijks instrument van fondsenwervers, wordt het tijd dat we onszelf en onze donateurs gaan beschermen. Je moet er niet aan denken dat een donateur in plaats van een aardige bedankmail, een virus van je krijgt. Jaap Zeekant legt uit hoe hij zijn redactionele computer ’schoon’ probeert te houden.
-
Onderzoek Giraal Geven in Nederland
Later dit jaar start het econometrisch instituut van de Erasmus Universiteit in Rotterdam een door het DMSA geïnitieerd onderzoek naar giraal geefgedrag in Nederland. Vanuit het DMSA en de charitatieve sector wordt het project begeleid door Henk de Graaf van de Nederlandse Hartstichting en Felix Vriends van de Stichting DFW. Dr. Bas Donkers is projectleider bij de Erasmus Universiteit, prof. Dr. Philip Hans Franses coördineert het onderzoek. Funds Magazine rapporteert over een uniek onderzoek.
-
Betalen met je mobiel: digitaal collecteren?
KPN Mobile introduceert een speciaal abonnement waarmee mobiele pinautomaten via het GSM-net van KPN Mobile met Interpay communiceren. Verwacht wordt dat het gebruik van deze betaalautomaten snel groeit nu de leveranciers Alphyra, Banksys en CCV binnenkort lichte, draagbare en betaalbare GSM-automaten introduceren.
-
Openheid of marketing?
Bijna dagelijks komen de wervende nonprofits in het nieuws. Bijna altijd is dat positief. Zonder de welwillende medewerking van de pers zou de non-profitsector er heel wat slechter voor staan. Het realiseren van gratis publiciteit staat hoog op het lijstje van bijna elke fondsenwerver. Maar soms is die publiciteit ons niet welgezind. En dat vinden we dan maar niets. Dat is logisch, want negatieve berichtgeving is slecht voor het imago van je goede doel en vooral slecht voor de fondsenwerving. Binnen de brancheorganisaties, zoals de Vereniging van Fondsenwervende Instellingen, wordt negatieve publiciteit dan ook gezien als iets dat koste wat het kost vermeden moet worden. Maar dat is niet terecht. Want krampachtige angst voor negatieve publiciteit past niet meer in deze tijd!
-
'En dit is... e-mail marketing'
Kort geleden presenteerde de Direct Marketingassociatie DMSA een bijzonder interessant boekje over emailmarketing. Het wordt uitgegeven door de Expertgroep E-mail Marketing. Deze expertgroep is een initiatief van de DMSA Council E-Commerce. De groep heeft als doelstelling een bijdrage te leveren aan de professionalisering van het vakgebied E-mail Marketing. En dat is met deze uitgave zeker gelukt.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 107
- 108
- 109
- 110
- Volgende pagina