Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per auteur
-
'Zonder vonk kun je anderen nooit overtuigen'
In haar nieuwe en vierde boek Vonk! Fondsen werven met hoofd en hart, vertelt Petra Hoogerwerf hoe je je enthousiasme kunt inzetten om fondsen te werven.
-
De ideale filantroop geeft aan de universiteit als instituut
Een gedreven dame. Dat is het minste wat je van Isabel Penne kan zeggen, gepassioneerd als ze is door haar opdracht als directeur fondsenwerving voor de Katholieke Universiteit Leuven, de grootste Vlaamse universiteit. Met haar team zorgt ze voor de vier procent vrijheid van de professoren.
-
Twee miljard te verdelen: over het doneergedrag van bedrijven aan goede doelen
Donaties van bedrijven zijn goed voor een aandeel van drieëndertig procent in de giften. Wat zoeken bedrijven in een goed doel? Welk profiel moet het goede doel hebben om giften te krijgen? Maakt het uit of ze een keurmerk hebben?
-
Goede doelen communiceren slecht over nalaten
Goede doelen communiceren vaak maar zeer matig met potentiële erflaters. Dat blijkt uit een inventarisatie door het Instituut Goed Nalaten.
-
Thank you for Caring!
Stel, je wandelt ’s ochtends naar je werk. Het is koud en je steekt haastig, zonder al te veel op je omgeving te letten, de straat over. Eigenlijk hoor je alleen de gejaagde klank van je eigen ademhaling, tot er ineens een ander geluid binnenkomt. Je herkent het direct: het is het zachte, maar allesdoordringende gehuil van een baby....
-
Bellen moet beter
Met de toenemende regelgeving staat het bellen voor goede doelen onder druk, terwijl het nog altijd heel belangrijk is voor fondsenwervende instellingen. Is er wel genoeg kennis is bij de fondsenwervende instellingen?
-
Wie doet er een duit in het zakje?
Een onderzoek onder in Nederland woonachtige 18-plussers naar hun geefgedrag aan goede doelen.
-
Vertrouwen is je belangrijkste kapitaal
Onderzoek van Motivaction laat zien dat eerlijkheid en oprechtheid van goede doelen het meest bepalend zijn voor hun reputatie.
-
Van traditionele fondsenwerving naar Corporate Volunteering
De internationale ontwikkelingsorganisatie VSO Nederland wil dat bedrijven kennis in plaats van geld gaan doneren.
-
Van Charity naar Sharity
In 2010 kwamen Fons van Rooij en Mascha Buiting voor het eerst met hun Trendseminars: Goede doelen op weg naar 2015. Nu komen ze met het vervolg.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 101
- 102
- 103
- ...
- 110
- Volgende pagina