Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Banner Mindwize

Vuistregels voor online conversie

11 maart 2025

De gemiddelde conversie van websites in Nederland is al jaren stabiel rond de twee procent. Fondsenwervende websites zijn daar geen uitzondering op. Het betekent dat gemiddeld twee van de honderd bezoekers een donatie doen. Een andere vuistregel is dat drie procent van de bezoekers aan fondsenwervende websites een e-mailadres achterlaat. Met licht stijgende bezoekersaantallen zorgt dit ervoor dat er steeds meer online donaties binnenkomen. Maar het gaat niet hard.

door Ewald Verhoog

Er zijn maar weinig organisaties die aan de juiste knoppen draaien; zoals de online kanaalmix, de conversies en de landingspagina’s waar je de bezoekers een handelingsperspectief biedt.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Benchmark Social Media SEO Geefgedrag E-mail Ewald Verhoog Conversie Vf 27-1 Converteren Direct verkeer Fundraising.Love Landingspagina Macroconversie Mediakanalen Microconversie Online conversie Referral SEA

Ewald Verhoog

Gastauteur

Ewald Verhoog heeft meer dan 150 goede doelen helpen groeien en is beschikbaar als interim particuliere fondsenwerver. Daarnaast geeft hij cursussen via zijn bedrijf: Fundraising.Love en schreef hij het boek ‘The almost definitive book about Digital Fundraising'.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close