Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Nederlandse donateur wil een kick ervaren

Onderzoek

6 januari 2025

Een kick ervaren, delen wat je hebt en je horizon verbreden. Dat zijn de drie belangrijkste drijfveren van Nederlandse donateurs om te geven. Opmerkelijk is dat de drijfveren van mannen en vrouwen sterk verschillen. Voor vrouwen is ‘delen’ de belangrijkste geefmotivatie, voor mannen is dit ‘organiseren en realiseren’. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek dat fundraising consultant Samuel Visser liet uitvoeren naar de drijfveren van Nederlandse donateurs.

Het DonorDrivers-model met Bill Gates, Lady Di, Moeder Teresa en Oprah Winfrey.
Het DonorDrivers-model met Bill Gates, Lady Di, Moeder Teresa en Oprah Winfrey.

door Samuel Visser

Het DonorDrivers is in Australië ontwikkeld en vormde de basis van dit onderzoek. Dit model wordt door goede doelen over de hele wereld gebruikt en gaat uit van 27 drijfveren die zijn gebaseerd op twintig jaar wetenschappelijk onderzoek.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Samuel Visser Bill Gates Personalisatie Motivatie Drijfveren DonorDrivers Vf 26-4 Lady Di Moeder Teresa Oprah Winfrey

Samuel Visser

Samuel Visser is zelfstandig fundraising consultant en werkte als fondsenwerver voor verschillende nationale en internationale goede doelen. Als adviseur helpt hij organisaties onder meer om DonorDrivers in te zetten.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close