Een kick ervaren, delen wat je hebt en je horizon verbreden. Dat zijn de drie belangrijkste drijfveren van Nederlandse donateurs om te geven. Opmerkelijk is dat de drijfveren van mannen en vrouwen sterk verschillen. Voor vrouwen is ‘delen’ de belangrijkste geefmotivatie, voor mannen is dit ‘organiseren en realiseren’. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek dat fundraising consultant Samuel Visser liet uitvoeren naar de drijfveren van Nederlandse donateurs.
Het DonorDrivers is in Australië ontwikkeld en vormde de basis van dit onderzoek. Dit model wordt door goede doelen over de hele wereld gebruikt en gaat uit van 27 drijfveren die zijn gebaseerd op twintig jaar wetenschappelijk onderzoek.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!