In Vakblad fondsenwerving vragen we fondsenwervers naar wat hen beweegt, hun visie op de sector en de passie voor het vak. Deze keer Iris Soeurt, Manager CRM bij omroep VPRO. Ze is onder andere verantwoordelijk voor de werving en het relatiebeheer van particuliere donateurs. Veel van de 250.000 leden hebben een diepe emotionele connectie met deze omroep.
Je was actief in het bedrijfsleven en stapte over naar de VPRO. Wat motiveerde jou tot die overstap?
‘Ik kon aan het begin van mijn carrière kiezen voor een baan bij het Stedelijk Museum of bij ING. Toen heb ik heel bewust voor ING gekozen, omdat ik dacht: ik kan altijd van het bedrijfsleven terug naar de culturele sector, maar andersom wordt het misschien moeilijk. Hierna werkte ik een tijd in de telecom, waarna ik mijn kennis ging inzetten voor het maatschappelijk doel. Toen ik werd benaderd door Qurrent, ging ik aan de slag bij deze duurzame energieleverancier. Ik had nooit bedacht dat de VPRO überhaupt iemand zoals ik zou kunnen gebruiken, of dat ze leden en donateurs hadden.’
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!