Veel organisaties hebben hun twijfels over de effectiviteit van de inzet van sociale media voor fondsenwerving. Traditionele methoden zoals fondsenwervingsbrieven en belcampagnes lijken vaak een hogere ROI te bieden, waarna organisaties denken: ‘Die socials, daar kunnen we niets mee.’ Maar klopt dat wel? Delphine van Belleghem geeft tips die je helpen om je fondsenwerving in elke fase van de online campagne te versterken.
Wanneer je sociale media slim inzet, biedt het unieke opportuniteiten om fondsenwervingscampagnes te verrijken. Kanalen als Facebook, Instagram, TikTok en LinkedIn stellen organisaties in staat om hun boodschap op een interactieve manier te verspreiden. Hierdoor wordt niet alleen de zichtbaarheid vergroot, maar ook de connectie met (potentiële) donateurs versterkt.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!