Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Banner Mindwize

Hoe strategische personeelsplanning hét verschil gaat maken in fondsenwerving

31 oktober 2023

In de wereld van goede doelen en non-profitorganisaties is effectieve personeelsplanning van cruciaal belang om de missie en doelstellingen van de organisatie te realiseren. Het werk dat plaatsvindt, is nog steeds grotendeels mensenwerk dat moeilijk geautomatiseerd kan worden. Voor goede doelen in Nederland is strategische personeelsplanning daarom essentieel. Het helpt bij het optimaliseren van de personeelsinzet en het vergroten van de impact. Strategische personeelsplanning (SPP) is een proces waarbij organisaties proactief nadenken over hun huidige en toekomstige personeelsbehoeften om ervoor te zorgen dat ze over de juiste mensen met de juiste vaardigheden beschikken om hun (toekomstige) doelen te bereiken.

Beeld ter illustratie: samenwerkende collega's.
Beeld ter illustratie: samenwerkende collega's.

door Gerald van Dijk

Lang niet alle goede doelen passen SPP actief toe in hun organisatie. Meestal als gevolg van het ‘leven bij de waan van de dag’ in plaats van met een meerjarenplan. Toch is het heel nuttig om wel verder vooruit te kijken.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Goede Doelen Fondsenwerving Non-profit Werving & Selectie Arbeidsmarkt Gerald van Dijk SPP Strategische personeelsplanning Vf 25-5 Personeelsbeheer Werknemers

Gerald van Dijk

Gastauteur

Gerald van Dijk is een ervaren manager fondsenwerving die voor verschillende goede doelen heeft gewerkt, o.a. Dorcas, Ronald McDonald Kinderfonds en Open Doors. Vanuit zijn IT-achtergrond houdt hij ontwikkelingen op dit vakgebied nauwlettend in de gaten en zoekt hij naar kansen die het werk van goede doelen beter, sneller, efficiënter en transparanter kunnen maken.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close