In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: oud-topkorfballer Barry Schep, nu manager partnerships bij het Koninklijk Nederlands Korfbal Verbond (KNKV), de organisatie die 85.000 korfballende Nederlanders bedient. In zijn functie houdt hij zich bezig met evenementen, sponsoring en partnerschappen.
Je bent lang topsporter geweest. Hoe ben je uiteindelijk aan deze kant van de sportwereld terechtgekomen?
‘Uit een carrière-coaching traject kwam dat sponsoring, partnerships en events mij goed lag. Ik werkte eerst in de bouw – heb ook bouwkunde gestudeerd – dus dat was voor mij een belangrijk moment. Toen ik stopte met korfballen ben ik benaderd door het KNKV met de vraag of ik het beachkorfbal in Nederland wilde opzetten. Ik deed daarvoor alles: de evenementen, de sponsoring, ik verfijnde zelfs de spelregels… Ik droeg bij aan alles wat er bij een evenement komt kijken. Daarna ben ik echt eventmanager geweest en was ik onder andere verantwoordelijk voor de finale van de Korfbal League (het landskampioenschap in Ahoy, red.), de Korfbal Challenge en het Gala. Toen de coronatijd kwam, moest de organisatie van de evenementen worden uitbesteed en werd aan mij gevraagd wat ik wilde doen. Ik wilde heel graag iets met sponsoring blijven doen. Ik had er geen achtergrond in, maar via mijn eigen evenementen had ik de vaardigheden die ik nodig had aardig ontwikkeld.'
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!