Directeur Harmienke Kloeze werkt bijna drie jaar bij het CBF. In februari is een campagne gestart om het vertrouwen in goeddoen een impuls te geven met de titel ‘Achter elk Erkend Goed Doel staat CBF’. Tijd voor het Vakblad om Kloeze te interviewen over de nieuwe koers van het CBF.
Het CBF is in een nieuw jasje gestoken. Zo is er afstand gedaan van de naam Centraal Bureau Fondsenwerving. De afkorting CBF wordt wel gewoon gebruikt. Waar staat de afkorting CBF nu voor?
Kloeze: ‘Het CBF bestaat al bijna honderd jaar en stond vroeger voor het Centraal Bureau Fondsenwerving. Die naam dekt de lading niet meer. We zijn geen bureau voor fondsenwerving maar een toezichthouder. En dat willen we met de nieuwe naam – CBF Toezicht op goeddoen – en logo uitdragen.’
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!