In de rubriek ‘Fondsenwervers over fondsenwerving’ zetten we de mens achter de non-profits centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt en hun visie op het vak. Deze keer: Maarten de Bruijn, die de afgelopen 12,5 jaar verschillende posities bekleedde binnen Edukans. Nu is hij Manager Marketing, Communications & Fundraising bij de stichting die zich richt op goed onderwijs in ontwikkelingslanden: ‘Laten we onze blik wat vaker naar buiten richten.’
Hoe ben je in de goededoelensector terechtgekomen?
‘Voor de minor van mijn studie Commerciële Economie koos ik voor de minor ‘docent economie’, maar het was me snel duidelijk dat ik verder wilde in de marketing. De combinatie tussen marketing/management en onderwijs sprak me heel erg aan. Edukans was een organisatie die dat voor mij perfect bij elkaar bracht. Vrij snel na mijn studie ben ik hier terechtgekomen. Toen ik bij Edukans stage kwam lopen was er nog geen specifieke marketingafdeling. Ik dacht toen: daar liggen veel kansen om te benutten. Ik had enorm veel zin om de marketing binnen Edukans in te vullen.’
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!