Goede doelen worden softwarebedrijven, schrijft Ewald Verhoog. Staat online fundraising nu nog op 8,7 procent in Blackbaud’s Charitable Giving Study (2019), de verwachting is dat dit doorgroeit naar dertig procent in 2035. Zelf meent Verhoog dat dit zelfs naar vijftig procent gaat. Digitale fondsenwerving noemt hij een combinatie van onlineacquisitie, een CRM-systeem en marketing automatisering. In de communicatie moet het goede doel vooral liefde geven aan de (potentiële) gever (‘nurture, nurture, ask’).
Verhoog gaat eerst in op het belang van digital fundraising (de why). In het tweede deel worden onder andere technische aspecten besproken zoals de keuze voor een CRM-systeem en onlinekanalen (de what). In het laatste deel neemt hij de lezer bij de hand hoe elke fase eruit ziet bij het implementeren van digital fundraising (de how). Handig zijn de overzichten met conversiepercentages op basis waarvan je een strategie kunt ontwikkelen.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!