Vijfentwintig jaar werkte Wim de Bundel bij Delta Lloyd/Nationale Nederlanden, waarvan de helft van de tijd als directeur Marketing en Sales. Zijn kleurrijke boek ‘Geven is Leven’, vol foto’s en verhalen, vertelt over een cultuuromslag binnen Delta Lloyd/Nationale Nederlanden. Topsporters werden ingezet als voorbeeld voor een nieuwe bedrijfscultuur. Aanleiding voor het verandertraject was dat de organisatie in die tijd de ‘rode lantaarndrager’ was: Delta Lloyd scoort in 2008 op het gebied van service het laagst van alle pensioenaanbieders. De rodelantaarndrager verwijst naar de wielrenner die al laatste eindigt in het eindklassement van de Tour de France. De Bundel werd verantwoordelijk om het tij te doen keren. Tegelijkertijd ontdekte hij tal van goede doelen die zijn hart stalen.
Sportsponsoring voor Cultuurverandering
‘We sponsorden al jaren de watersport en hadden eerst vier sponsordoelstellingen: exposure online; exposure in mediawaarde; interne activatie en relatiebeheer. Je moet eerlijk durven te kijken naar sportsponsoring. We sponsorden de zeilsport en richtten ons toen op de niche van die-hards die ook in de kou gaan zeilen. Met elkaar gingen we nadenken hoe we het wél leuk konden maken voor onze klanten: een rondje zeilen in de middag en aan het einde met elkaar rosé drinken en een barbecue, dat vindt iedereen leuk. Zo werd de rosé-zeiler geboren.’
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!