In het niemandsland tussen direct marketing met reguliere schenkers (one-to-many) en de persoonlijke aanpak van major gift fundraising (one-to-one) ligt het rijk van de middle donors (one-to-some). In fondsenwervingsstrategieën ligt de nadruk vaak ofwel op het verwerven van nieuwe schenkers op korte termijn – meestal met een laag giftbedrag, ofwel op het verwerven van grote schenkingen met het oog op een langetermijninvestering.
Middle donor fundraising is arbeidsintensief en vraagt om een bijzondere strategische aanpak. In tegenstelling tot de beperkte groep in een major donor-portefeuille en de grote anonieme groep van kleine schenkers, vraag een kwantitatief middelgrote groep schenkers om speciale kwalitatieve aandacht. Geen eenvoudige opdracht. Daarom blijft de mid-level donor vaak het verwaarloosde ‘middle child’ van de fondsenwerving.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!