Het zal niemand zijn ontgaan, Bas Smit en Nicolette van Dam hebben voor het Prinses Máxima Centrum, het centrum voor kinderoncologie in Utrecht, 700.000 euro met hun schildpadeieren opgehaald. Het werd de grootste Tikkie-actie ooit. Hoe komt het dat de acties van ambassadeur Bas zo succesvol zijn, wat beweegt hem en hoe wordt het geld van de donaties besteed? Aan het woord zijn ondernemer Bas Smit en manager van de Prinses Máxima Centrum foundation, Lot Jens.
Bas Smit is, samen met zijn vrouw Nicolette van Dam, goed voor zo’n 2,7 miljoen unieke Instagrambezoekers per week. ‘Met onze Instagramposts hebben we een enorm groot bereik en kunnen wij impact maken met mooie acties voor goede doelen. Ik zet Instagram daarom graag in voor het Prinses Máxima Centrum. Een op de vier kinderen overleeft kanker helaas niet. Dat drie van de vier kinderen wel herstellen, is natuurlijk heel goed nieuws, maar we willen toewerken naar een overlevingskans van 100 procent. Daar is geld voor nodig, geld voor research en knappe koppen, maar het gaat niet alleen over genezing. De kinderen die in het Máxima liggen, moeten we het zo aangenaam mogelijk maken. Kanker hebben is al erg genoeg.’
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!