De terugweg naar het nieuwe normaal lijkt te zijn gestart. Inmiddels leven we zo’n twee maanden met het coronavirus in Nederland. De maatregelen die de overheid neemt om het virus in te dammen, hebben grote impact op wat we doen in ons dagelijks leven. Ook in fondsenwervend Nederland leeft onzekerheid. Blijven mensen geven? En hoe bereik ik voldoende (nieuwe) donateurs nu dit coronavirus sommige wervingskanalen onder druk zet of zelfs stillegt?
Om meer inzicht te krijgen in de fondsenwerving markt ontwikkelde Data Inside een dashboard met op basis van het geefgedrag van meer dan 750.000 bruto donateurs. Een belangrijke conclusie uit het eerste onderzoek was dat consumenten nog steeds blijven geven, als goede doelen maar giftverzoeken blijven doen. Inmiddels lijkt Nederland de grootste corona-angst achter de rug te hebben. Data Inside kijkt hiervoor naar de AEX als indicator voor het consumentenvertrouwen. Deze is inmiddels al een aantal weken vrij stabiel. Dit betekent dat we in rustiger vaarwater gekomen zijn en fondsen lijken dat ook voorzichtig te merken.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!
Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:
Gerelateerde berichten
-
9 april 2020
Data-analyse Data Inside: tijdens de crisis blijven de donateurs gewoon geven
Lees meer over "Data-analyse Data Inside: tijdens de crisis blijven de donateurs gewoon geven"