Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Banner Mindwize

Experts over Geven in Nederland deel 2: Jeroen Hogenhout

Onderzoek

11 mei 2020

Nadat de financiering alsnog was rondgekomen, verscheen onlangs met enige vertraging het onderzoek Geven in Nederland 2020. Het is een uitgebreid en grondig onderzoek over het geefgedrag in 2018, dat de moeite van het lezen meer dan waard is. Voor een goed begrip: dat was dus voor de coronacrisis. We vroegen enkele specialisten om commentaar te leveren op de zaken die hen opvielen. Vandaag deel 2: Jeroen Hogenhout over communicatie en geefgedrag.

door Jeroen Hogenhout

De conclusie dat meer moet worden geïnvesteerd in relaties met donateurs dan in het verleden (p21) deel ik. Investeren in je relatie met een donateur is altijd een goed idee. Goede doelen hebben de neiging de focus op de leeftijd van donateurs te richten. De toelichting op de verschillende generaties (p22) is een zeer belangrijke. De focus zou moeten liggen op gedrag en behoeftes van individuen of van groepen donateurs. ‘Experimenteren met nieuwe vormen van geefgedrag’ (p21) is dan ook niet alleen van belang bij jongere (potentiële) gevers.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Jeroen Hogenhout Geven in Nederland Geefgedrag Vf 22-3 Experts over Geven in Nederland

Jeroen Hogenhout

Gastauteur

Jeroen Hogenhout is expert op het gebied van duurzame donateurscommunicatie. Vanuit zijn bedrijf Hogenhout Fundraising Support is hij sinds 2010 actief als onafhankelijk adviseur voor wervende non-profits.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close