De Vakdag is in de loop der jaren dé dag van fondsenwervend Nederland geworden. Het is een dag vol mogelijkheden om te leren, elkaar te ontmoeten en weer helemaal bijgepraat te worden over het vak en de sector. Met veel aandacht voor de nieuwe en innovatieve ontwikkelingen.
We zijn er trots op dat we er door de jaren heen steeds beter in geslaagd zijn om een groeiende groep ervaren fondsenwervers bereid te vinden hun ervaringen op de Vakdag te delen met de aanwezigen: medewerkers marketing / fondsenwerving / communicatie, directies, directieleden (bestuurders) en zelfs bestuursleden (toezichthouders) bij goede doelen, musea, schouwburgen, theaters, onderwijsinstellingen, ziekenhuizen, sportorganisaties, ledenorganisaties, politieke partijen, lokale stichtingen en verenigingen, zorginstellingen enz. enz. Met vele honderden komen ze elk jaar naar de Vakdag fondsenwerving.
Nieuwe congreslocatie
De Rijtuigenloods is een sfeervolle industriële toplocatie. We zijn er weer in geslaagd een iconische accommodatie te vinden voor de Vakdag, zo dicht bij het centrale treinstation in Amersfoort dat de treinen bijna letterlijk door de eventlocatie rijden. Bijzonder zijn de historische treinrijtuigen, waarin een deel van de presentaties wordt gehouden.
Dit jaar bieden we een volledig verzorgde Vakdag met koffie, thee, water, lunch én de afsluitende netwerkborrel
De Rijtuigenloods bevindt zich op hoogste trede van hét internationale keurmerk voor bedrijven in de toerismeen recreatiebranche die serieus en controleerbaar bezig zijn met de milieuzorg in hun bedrijf: het Gouden Green Key-certificaat.
Afgelopen week een tweede site inspection voor bij de nieuwe locatie van de Vakdag fondsenwerving? Geen idee hoe het eruit ziet van binnen? Bekijk de sneak peak. #fondsenwerving #vakdagfw20 #goededoelen #nonprofits #fondsenwervers
— Vakblad fondsenwerving (@VakbladFW) February 10, 2020
Aanmelden via:https://t.co/cERGKkrakO pic.twitter.com/kDsaj4BQSb
Vernieuwde programmaopzet
Ook voor het programma was het tijd voor vernieuwing. De ronde tafels zijn verleden tijd. Het programma wordt voortaan lineair opgezet. Alle parallelsessies binnen de diverse tijdslots beginnen op hetzelfde moment.
Dat maakt het allemaal overzichtelijker; gemakkelijker om te kiezen waar je naartoe wilt. Maar op een congresdag, die heel veel te bieden heeft, zul je toch af en toe moeten kiezen tussen twee sessies die je beide had willen meemaken.
Nieuw is ook dat de parallelsessies, de vele breaks en de open opzet programmatechnisch worden opgebouwd rond drie plenaire sessies.
Vernieuwd programma: Crossing Borders
Voor het eerst werken we met een thema: crossing borders. We gaan de grens over met internationale topsprekers, grenzen overschrijden we met de nieuwste, innovatieve ontwikkelingen, discussie tot over de grens van het toelaatbare tijdens enkele speciale sessies. Soms bijna letterlijk crossing borders, waneer we met de wervingskanalen steeds meer crosschannel gaan. We gaan ook de grens van onze eigen fantasie over met neuromarketing. Om nog maar te zwijgen van kunstmatige intelligentie. Met AI gaan we in alle opzichten grenzen over, zelfs die van onze eigen beperkingen.
Met meer dan 30 parallelsessies bieden we je weer een breed scala aan relevante onderwerpen. Naast een aantal sessies van een uur, met enkele topsprekers, ook uit het internationale circuit, is het merendeel weer een half uur. Een beproefd concept: snel en toe the point, vragen en antwoorden, en op naar de volgende gebeurtenis op de Vakdag.
Het opnemen van plenaire sessies is ook een vernieuwing waar we blij mee zijn. Het geeft ons de ruimte om de dag met een spectaculaire spreker te openen. Deze keer is dat gedragswetenschapper, spreker, auteur en motivator dr. Ben Tiggelaar. Binnenkort maken we de internationale topspreker bekend voor de plenaire sessie midden op de dag. En daarna melden we via onze kanalen wie de afsluiting voor zijn of haar rekening neemt, de ideale overgang naar de afsluiting van de hele dag met de netwerkborrel.
Vernieuwde beursvloer en netwerkruimte
De Vakdag is niet alleen maar een congresdag. Plan de dag niet vol met sessies. Neem vooral ook de tijd om bij te komen, nieuwe contacten te leggen en bestaande te onderhouden, bij te praten met je favo leverancier of kennis te maken met een veebelovende nieuwe.
Ook de ruime lunchbreak en de borrel bieden ideale contactmomenten met collega’s en leveranciers.
Nog meer goed nieuws: voortaan zijn koffie, thee, water en lunch inbegrepen. Geen gedoe meer met munten kopen en declaraties. Een volledig verzorgde Vakdag!
Net als voorheen zijn er veel zalen, zoals de historische treinwagons, direct rond de beursvloer. Nieuw is de open opzet van de ruimte, waar ook de diverse uitgiftepunten zijn voor voedsel, koffie en thee e.d. Dat inspireerde ons om ook voor een nieuwe, open standopzet te kiezen, zodat het informele netwerkkarakter nog meer de ruimte krijgt.
De Rijtuigenloods is groot. Er kunnen vele honderden bezoekers in. Maar vol is vol! Enkele honderden deelnemers zijn je voorgegaan met hun aanmelding.
Voor leden van Vakblad fondsenwerving is de vakdag zoals ieder jaar inbegrepen bij het lidmaatschap. Ben je nog geen lid (abonnee)? Dan kun je gebruikmaken van het speciale actietarief om gelijk lid te worden. Of je koopt een los kaartje; dat kan ook. Ga meteen naar www.vakdagfondsenwerving.nl/aanmelden en zorg dat je erbij bent!
--