Christenen zijn de gulste gevers van Nederland; dat is al lange tijd bekend in fondsenwervend Nederland. Dit onderzoek bevestigt dat beeld opnieuw: niet alleen geeft de christelijke achterban gemiddeld veel méér dan de niet-christelijke achterban, ze zijn ook vaker vaste donateur van goede doelen.
Christelijke gevers vinden de identiteit van een goed doel belangrijk. Maar bij de keuze aan welke goede doelen ze geven hechten ze nog meer waarde aan de betrouwbaarheid en de impact van het goede doel. Organisaties moeten vooral effectief, integer en transparant zijn, vinden gevers. Dat blijkt uit het Christelijk Charitatief Peil 2019, een grootschalig tweejaarlijks onderzoek. In het onderzoek is ook Rooms-Katholieke gevers gevraagd naar hun geefgedrag.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!