Onze vaste columnist Jeroen Talens wist dit jaar weer te inspireren met zijn pagina’s in het Vakblad fondsenwerving. Zijn herkenbare, door het dagelijks leven geïnspireerde columns zetten de lezer iedere editie weer aan het denken. Met wijze lessen waar je die niet verwacht, prikkelend advies met humor maar altijd met een scherpe, kritische noot.
Laat je inspireren door zijn rubriek, in 2019 verschenen in het Vakblad fondsenwerving:
Niks
Het verhaal van Chuck Feeney, de anonieme miljardair die hoopt te eindigen met wat hij is begonnen; niks: ‘Zonder dat iemand het doorhad werd hij de grootste filantroop ter wereld’
Verkleedpartijtje
Gegrepen door het Met Ball in New York vroeg Jeroen zich af of een soortgelijk evenement ook in Nederland zou werken. Er zijn in ieder geval genoeg beroemdheden: ‘Wie harkt miljoenen binnen met een simpel verkleedpartijtje en een diner op een spannende plek?’
Silver Show
Goededoelenorganisaties zoeken steeds vaker wanhopig naar de doelgroep, terwijl die vinden soms makkelijker is dan je denkt. Een pleidooi voor de 50Plus Beurs: ‘Als er zomaar ineens 100.000 energieke vijftigplussers op hetzelfde moment op dezelfde plek zijn, zijn de meeste doelen afwezig’
Fooienwerving
In het verre buitenland is vaak alles anders. Daar hoort een verwarrende, unieke fooicultuur bij, viel Jeroen op tijdens zijn vakantie in Zuid-Afrika: ‘Ergens onderweg had ik een eureka-moment: ik was deze vakantie dus gewoon een heleboel goede doelen aan het steunen!’