In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwerver centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer Brecht Janssen, Director Fundraising & Communication van Simavi.
Aan welke goede doelen geef je zelf?
‘Dat zijn er flink wat, dus daarvoor moet ik even de machtigingen op mijn bankrekening nakijken. Ik geef aan Oxfam Novib, Artsen zonder grenzen, het Wereld Natuur Fonds en het Rode Kruis. Daarnaast doneer ik natuurlijk aan Simavi, de organisatie waar ik werk, en ik ben vaste donateur bij mijn oude werkgevers, het Longfonds en War Child. Verder geef ik aan iedere collectant die aan mijn deur verschijnt. Zelf loop ik collecte voor Longfonds en Amnesty dus ik weet uit eigen ervaring hoe pittig het is, zeker als je een ‘nee’ te horen krijgt. Ook sponsoracties van collega's en vrienden steun ik altijd, omdat ik weet hoe moeilijk het is om ‘voor jezelf’ geld op te halen. Daarnaast doneer ik tijd en kennis als vrijwilliger. Zo ben ik actief binnen de sponsorcommissie van mijn tennisclub en ben ik voorzitter van de marketingcommissie van Goede Doelen Nederland. Ook zit ik in het bestuur van het Marketing Executives Centre, een netwerk van het NIMA dat marketingdirecteuren uit verschillende branches samenbrengt en kennisuitwisseling stimuleert. Dit laatste is zeer inspirerend, omdat ik hiermee goed van buiten ‘de sector’ naar binnen kan kijken.’
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!